DVD driver NERGENS te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
hoi alle helpers,

ik zit op me nieuwe stage en er zat allemaal nuteloze progy's op mij nieuwe pc dus ik denk evrweider alles, nou heb ik ook het litescribe prog verweiderd. nu het probleem:
ik kan helemaal geen cds meer lezen...? kan een cd er in plaatsen maar hij zegt geen cd gevonden.

DVD (Standaard cd-rom-stations) TSSTcorp CD/DVDW SH-S162L IDE ATAPI

en ik heb al heel wat doorgezocht op internet maar geen driver of iets...
(en nee heb geen driver CD en zo wel kan ik niet lezen, wel via netwerk maar geen cd :P)

Daarvoor heb je toch ook helemaal geen drivers nodig (voor de CD speler in zijn algemeenheid) Dat regelt Windows toch allemaal prima? De Lightscribe drivers staan m.i. los van het kunnen lezen van een schijfje. Lightscribe wordt ook pas ná de Windowsinstallatie geïnstalleerd. Hoe dacht je anders dat een pc kan opstarten vanaf een CD op een lege en geformatteerde harddisk................?

Ga eens naar Confugiratie scherm en dan systeembeheer daarna computerbeheer daarna apparaatbeheer kijk eens of er bij DVd Drive een Geel uitroep teken staat of ergens anders klik daar 2 keer op klik 2 keer erop als er een geel uitroep teken erbij staat en daarna kijk je bij Apparaat status welke Code daar staat !

dat is het rare juis er aan:

Code:
Dit apparaat werkt correct.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.

als een cd er in doet laat me cursor ook zien dat hij bezig is met ene cd maar verder doed hij niets. als ik cd open dan zie ik gewoon een leeg scherm.

Apparaat verwijderen -installatie ongedaan maken- en de pc opnieuw opstarten. Probleem moet dan opgelost zijn.

Kijk dan eens in het bios, staat 't ding daar nog steeds correct vermeld / herkend ?

Kijk dan eens in het bios, staat 't ding daar nog steeds correct vermeld / herkend ?

heb net ff opnieuw opgestart boot gekeken ne ja hij staat er.
als ik bv een win xp cd er in stop en dan "druk op ene toets om vanaf de cd te starten" druk dan is het even zwart (20 sec of zo) en dan zegt ie windows kon niet goed opstarten bla bla selecteer een vorige dinges die het wel goed deed (opties: profiel1) meer niet.

HMM

Ik ben het spoor echt even bijster. Als de pc vanaf CD start, dan worden er helemaal geen opties aangeboden, dan worden er programma's in het geheugen geladen en later naar hdd geschreven.

Ik ben het spoor echt even bijster. Als de pc vanaf CD start, dan worden er helemaal geen opties aangeboden, dan worden er programma's in het geheugen geladen en later naar hdd geschreven.

Het is nu tijd en ik ga naar huis, maar morgen weer verder.

morgen probeer ik weer op te straten van af de xp cd kijken of het het zelfde is.

ty, tot morgen

ok opstarten vanaf cd lukt niet, hij geeft een lang zwart scherm en dan start hij gewoon windows opnieuw op....

Ik ga bij wat ik hierna concludeer, uit van een aantal aannames:

- het is een normale pc en niet een in een netwerk hangende terminal met bijv. Windows2000 en de daaraan mogelijk gekoppelde autoristatiebeperkingen,
- jij weet waarover je het hebt als je schrijft dat je zeker zou weten dat booten vanaf CD als 1e staat genoemd,
- dat de Windows CD die je hebt een legale / niet defecte is.

Als dat allemaal zo is dan móet die pc vanaf die CD willen booten en als 'ie dat niet wil, kan ik vooralsnog alleen maar de onlogische conclusie trekken dat de speler defect is dan wel dat er idd. een of andere driver ontbreekt (ik zou niet weten welke, want ATAPI wordt gewoon geïnstalleerd).

Áls dan het ontbreken van de ATAPI o.i.d. de oorzaak zou zijn, dan zou bij een hernieuwde installatie van het apparaat deze wéér opgepikt moeten worden, toch?

Ik ben het spoor bijster en weet het dus even niet meer.

Laatst bewerkt:
dank je dat je me hierbij zo goed helpt.

- ja het is een XP machine (er is er een win 2003 server hier maar nu neit van toepassing ^^)
- de cd is niet defect want ik heb vanochtend nog een windopws gerepaired.

wat ik zelf dan misschien dacht is dat de lazer kapot is maar hoe kom ik daar acher?

hij ziet de cd speler wel want als ik de drivers etc verweider zie ik geen cd meer in hardware aparaten en na het herstarten is de ATAPI weer geinstalleerd en die ik de cd weer staan.

maar het rare is dat ik helemaal geen drives op internet kan vinden....

als ik meer weet, post ik weer een reactie.

Nee, da's juist heel logisch dat je geen drivers kunt vinden, want die zijn ook niet nodig voor de standaardwerking van een CD / DVD speler.
Stop een gebrande muziekcd of cd met foto's of tekstbestandjes of whatever in die drive, loopt die dan of niet?

net toch weer ff geprobeerd te booten maar nee:

met cd: lang zwart en langzaam XP.
ZOnder CD: gewoon doorlopend naar XP.

cd er in op windows:

alle soorten cd's: lijkt of hij iets laad maar doed niets en geeft wit scherm bij deze computer > d:

Start > Uitvoeren > D: : please een schijf of een ander geschikt medium in station D:

ga morgen kijken of er andere spelers zijn en dan ga ik wel ff openschroeven en gooien :P.

hoi alle helpers,

ik zit op me nieuwe stage en er zat allemaal nuteloze progy's op mij nieuwe pc dus ik denk evrweider alles, nou heb ik ook het litescribe prog verweiderd. nu het probleem:
ik kan helemaal geen cds meer lezen...? kan een cd er in plaatsen maar hij zegt geen cd gevonden.

DVD (Standaard cd-rom-stations) TSSTcorp CD/DVDW SH-S162L IDE ATAPI

en ik heb al heel wat doorgezocht op internet maar geen driver of iets...
(en nee heb geen driver CD en zo wel kan ik niet lezen, wel via netwerk maar geen cd :P)

Toch blijft het "toevallig" kapot gaan van de speler niet echt te rijmen met je startbericht, het zou té toevallig zijn dat bij een opruimactie nét ook de speler overlijdt...............

Toch blijft het "toevallig" kapot gaan van de speler niet echt te rijmen met je startbericht, het zou té toevallig zijn dat bij een opruimactie nét ook de speler overlijdt...............

hehe zo is het niet denk ik, sterker nog ik heb de speler nog niet werkend gezien:P

dus weet ik nou niet of IK het heb gedaan of...

leg dat maar uit aan me baas :P

Maar als ik het goed begrijp zit je dus op je nieuwe stage plek en gaat zomaar proggies verwijderen van je pc van je werk.
1. als baas zou ik daar niet blij van worden
2. wie weet heb je nu wel wat gemold
3. je weet dus niet wat je doet

Litescribe is een programma wat bij de brander hoort. Zet het proggie dus terug. Ik denk niet dat je brander hierdoor kapot is gegaan, maar je kan mij niet wijsmaken dat je zomaar proggies gaat verwijderen van een pc die niet van jou is.
Het kan zijn dat de brander al kapot was, dat kan ook natuurlijk.

Ga naar Deze computer,
Klik op: Configuratiescherm,
Klik op:Prestaties en onderhoud,
Klik op:Systeem,
Klik op: Tabblad: Hardware,
Klik op:Apparaatbeheer,
Klik op: op het kruisje Dvd-/cd-rom-stations,
klik op de cd-rom-station (2X),
Klik op:Tabblad: Stuurproggramma,
Klik op: kies voor Stuurproggramma bijwerken,
vink ja alleen deze keer aan,
vink de software automatisch installeren aan
Klik op:Volgende

En word er geschikte software geinstalleerd?

Zo nee, verwijder je dvd-station in Apparatenbeheer. Herstart hierna je computer, Windows detecteer de dvd-station en installeer hem opnieuw.

Werkt dat niet, lees dan dit http://support.microsoft.com/kb/314060/nl

Vraag me af of die na 4.5 jaar nog steeds op die stage plek zit. :P
Oftewel..dit topic is niet aktueel meer en gaat nu voorzien worden van een slotje.

Uit de huisregels:
•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan