dvd- dvdrecorder- video

Status
Niet open voor verdere reacties.

yeapa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
wie kan mij uitleggen hoe ik ne dvd speler , video en ne dvd recorder moet aansluiten?
want krijg het niet goed:confused:. ze zijn alle 3 van philips. waar moet de tv antenne in? kan ik ze alle 3 in combinatie gebruiken?
alvast bedankt

Indien je de video nog wil gebruiken om op te nemen:

tvantenne in video, van video naar dvd recorder en van dvdrecorder naar tv.

Is opnemen met video niet meer nodig:

tvantenne in dvdrecorder en van dvd naar tv. Je hoeft je dvd en videospeler dan alleen nog aan te sluiten via de scart en dat kan gewoon op je tv, of als je van 1 van de twee of van beiden wil opnemen met je dvdrecorder kan dat door van elk een scart (moet je wel zien dat er 2 scart-outs aan zijn) naar de tv EN een naar de dvdrecorder te laten lopen. Indien gebrek aan kabels of indien je gebrek hebt aans scart-outs, dan kan dit door ze enkel aan te sluiten op je dvdrecorder en niet op de tv, het blijft mogelijk om dvdspeler en videospeler dan te gebruiken, maar je moet het dan enkel dan via de dvdrecorder doen, wij hebben het hier met onze dvdrecorder en video zo omdat we een kabel te weinig hadden anders
veel succes!

hoi
alvast bedankt maar ik nie echt volgens zenne. tgaat om 3 toestellen hé: dus ne video enkel om af te spelen , ne dvd speler en dan nog ne dvd recorder die zowel van tv als van dienne dvd speler zou moeten opnemen.

Ok, als ik het goed begrijp moet de dvdrecorder dus niet van de video kunnen opnemen maar van al de rest wel...
Moet je videorecorder nog kunnen opnemen van tv of niet?

hoi alvast bedankt voor de moeite hé.
tzit hem zo de dvd recorder zou moeten kunnen opnemen van de tv en van de dvd speler.
de video zou enkel diennen voor het bekijken van video s maar mag eventueel ook van tv kunnen opnemen maar hoeft niet.
mijn dvd recorder heeft 2 scart en mijn dvd speler , video, tv elk slecht 1 scart.
zou het ook mogelijk zijn om naar een andere zender te kijken terwijl ik iets aan het opnemen ben van andere zender? want dat gaat nu niet :( maar da zal waarschijnlijk aan mijn verkeerde aansluiting liggen:D
kwacht vol ongeduld op je uitleg,

Je gaat sowieso de beste kwaliteit hebben van je tv als je het door slechts 1 apparaat laat gaan.

zo kan je de integan aansluiten op je dvdrecorder en die dan van de dvdrecorder verder aansluiten naar je tv. Dan moet er nog een scartkabel van de scartuit van je dvdrecorder naar de scart in op je tv.
Wat heb je dan: aan alle toestellen (behalve aan je tv) nog 1 scart vrij.
Je dvdspeler wil je dan aansluiten op je dvdrecorder, dus dat zou ik dan laten gaan van de scartuit van je dvdspeler naar de overgebleven scart in van je dvdrecorder.

Alles wat je dan nog moet aansluiten is je vhsrecorder, het probleem is dat je geen scart meer overhebt...
2 mogelijkheden:
1. Je koopt een scartadapter zodanig dat er een toestel meer op je tv kan aangesloten worden.
2. Je kijkt of er aansluitingen zijn voor cinchkabels aan je tv of dvdrecorder (aan een dvdrecorder zou dat toch zeker moeten geloof ik) en dan koop je een scart-->cinchkabel aan waarvan je de scart goed instelt (er zal een schakelaar aan zijn, als je deze in de ene richting zet werkt je systeem en in de andere richting werkt het niet, even proberen en je weet hoe de schakelaar moet staan) en de cinch op je tv (bij voorkeur) of dvdrecorder kan worden aangesloten.

Je kan dan perfect andere zenders bekijken terwijl je opneemt van dvd op je dvdrecorder maar niet via de dvdrecorder. Gebruik de afstandsbediening van je tv en niet die van de dvdrecorder en dan zou je normaal gezien wel op andere zenders moeten kunnen overschakelen.

Het enige dat je dan nog hebt is dat je niet naar de andere dvdspeler kan kijken als je daar niet van aan het opnemen bent via de dvdrecorder. Je dvdrecorder kan dan nl idd niet van zender wisselen en je moet de dvdspeler via de dvdrecorder zien omdat ie daar op is aangesloten. Idem voor de videorecorder als je niet vindt hoe je die moet aansluiten op je tv.

Wil je toch van je videorecorder gebruik willen maken om van tv te kunnen opnemen op vhs, dan doe je gewoon hetzelfde wat hierboven staat, maar laat je de integan eerst nog via de videorecorder gaan voor je naar de dvdrecorder gaat daarmee (maar dus zeker niet andersom).

Veel suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan