DVD en CD brander aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdvo

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Hallo

Als ik de dvd brander aansluit en de cd brander dan start de computer niet meer op, hij blijft dan hangen voor het windows xp laad scherm.

het rare is dat als ik ook maar 1 brander aansluit, bijvoorbeeld de dvd brander hij altijd op Secondary slave blijft staan, ook als ik de dvd brander eruit haal en de cd brander erin doen dan staat die ook aangesloten inde bios op de Secondary slave

Dus eigenlijk lijkt het op de primary slave nooit gebruikt word.

Weet iemand hoe ik dit moet fixe?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

sjoerd

Ik vermoed dat je de "jumpers"op de cd-spelers even moeten verzetten,èèn speler instellen als "Master"en èèn speler als"Slave".
Naast de Datakabel zitten vier pinnetjes met daaroverheen een "Jumpertje'!op de spelers staat aangegeven hoe je de jumpers moet plaatsen.

Geplaatst door marcel bosveld
Ik vermoed dat je de "jumpers"op de cd-spelers even moeten verzetten,èèn speler instellen als "Master"en èèn speler als"Slave".
Naast de Datakabel zitten vier pinnetjes met daaroverheen een "Jumpertje'!op de spelers staat aangegeven hoe je de jumpers moet plaatsen.

Hallo
zou u even uit kunnen leggen hoet? ik heb net de hele brander eruit gehaald en k kon het niet vinden waar het stond

Op de achterkant van je toestel zie je het jumpertje zitten, daar kan je hem op master, slave of cable select zetten.
Succes

Geplaatst door Tattoo-lover
Op de achterkant van je toestel zie je het jumpertje zitten, daar kan je hem op master, slave of cable select zetten.
Succes

U bent goed!!
harstikke bedankt he!!!

Naast de data kabel,zie je vier pinnetjes met daaroverheen een een soort stekketje(jumper),als het goed is staat op de harde schijf een tekening die aangeeft hoe je de "jumpertjes"moet insteken om er een Slave of een master van te maken.

Geplaatst door marcel bosveld
Naast de data kabel,zie je vier pinnetjes met daaroverheen een een soort stekketje(jumper),als het goed is staat op de harde schijf een tekening die aangeeft hoe je de "jumpertjes"moet insteken om er een Slave of een master van te maken.

ja het is gelukt
harstikke bedankt he...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan