DVD- en CD-station worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Opeens worden de stations niet meer gezien door mijn PC. In Deze computer staan ze niet meer. Het CD-station gaat niet meer open, en er zit ook geen gaatje om met de paperclip-truc dit uit te proberen.

wie weet raad?

groetjes,

Robin

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK).

Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Voordat er vragen komen, vertel eerst eens welke windows versie jij gebruikt.

Heb de waarde bij de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} verwijdert.

De upperfilters vindt ik niet bij bovengenoemde sleutel, wel bij een andere sleutel, nl. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Moet ik die dan verwijderen?

groet,

Robin

Het verwijderen van die waarde bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} had dus geen resultaat? Wel opnieuw opgestart nadat je dat had gedaan?

Als je eerst even een back-up van het register maakt, kun je veilig proberen of het verwijderen van die waarde bij die andere sleutel helpt.

Ja, had de pc opnieuw opgestart en de dvd-rom station wordt weer herkent, kan zien welke bestanden op de cd staan, maar kan deze niet openen. En ja, het betreft originele CD's..

De DVD-brander wordt nog niet herkent en gaat niet open.

Hoe maak je trouwens een back-up van het register?

groet,

Robin

Laatst bewerkt:
Hallo ,

Ben erachter gekomen hoe je backup kan maken van registersleutel en heb dit gedaan.

De waarde van die andere sleutel verwijdert, pc opnieuw gestart, maar helaas.... probleem blijft.

-CD-rom speler geeft wel bestanden weer, maar kan ze niet afspelen

-CD-brander wordt niet herkent en station gaat ook niet open

Heb trouwen Windows XP-Pro

Heb je nog ideeen?

groet,

Robin

Is er aan de hand van de huidige gegevens op te maken of mijn probleem te wijten is aan de software of aan de hardware?

Is daar een methode voor om e.a. uit te sluiten?

Als het iets software-achtigs, krijg ik de neiging om te gaan formateren. Liever niet natuurlijk, maar als dat het probleem zeker verhelpt, moet het maar.

groetjes,

Robin

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan