dvd herkent cd maar geen dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert_raes

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2003
Berichten
6
Beste,

Ik ben al een tijdje m'n haren uit het hoofd aan het rukken met volgend probleem.

Na de aanshaf van een niewe pc was ik niet zo tevreden met de standaard geinstalleerde cd brander software (RecordeNow dx van veritas) en besloot ik m'n oude vertrouwde programma (Roxio) opnieuw te installeren. Tijdens het installeren kreeg ik echter een foutmelding. De oude Roxio software bleek niet compatibel met windows xp. Heb dan onmiddelijk maar alles verwijdert maar ondertussen heeft er zich een roxio stuurprogramma genesteld in de dvd stuurprogramma lijst. Sindsdien kreeg ik steeds een foutmelding bij het opstarten van windows en herkent mijn dvdrom alleen nog maar cd, geen dvd. Als ik deze echter verwijder uit die lijst herkent de pc zelfs mijn cdrom als mijn dvdrom niet meer onder my computer.
Ben ook naarstig op zoek gegaan naar nieuwe driver voor mijn dvd, maar dat bleek een zeer moeizame zoektocht. Ik beschik over een 16x/40x hitachi/lg gdr8160b.
Ook als ik de dvd verwijder en herinstalleer,verschijnt steeds weer dat ettertje van een roxio file, maar als ik dat verwijder herkent mijn pc zoals eerde gezegd helemaal niets meer. Ik zou heel dankbaar zijn als iemand mij uit mijn lijden kan verlossen.
 
verwijder roxio en alles wat hiermee te maken heeft; ook uit je register. zoek hiervoor op roxio, adaptec en direct-cd (veelal de boosdoener)
installeer daarna nero (beter dan roxio) en alle moet nu weer werken

suc6
 
ok, zal dat vanavond eens proberen op mijn pc thuis (zit nu op werk). Heb inderdaad alleen maar op roxio gezocht om de instalatie ongedaan te maken.

In ieder geval bedankt voor het antwoord en ik zal je iets laten weten als het mij vooruit geholpen heeft!
 
FF een aanvulling.
Zelf heb ik een CD-writer en een DVD-speler. Mijn CD-writer wordt niet door Roxio 5 platinum herkend. Dus ik gebruik nu Nero (al een hele tijd eigenlijk) en heb nooit meer problemen gehad.
 
Hoe heb je het opgelost? Daar zijn we toch ook altijd benieuwd naar:)

Groetjes,
Bennie
 
upper en lower values uit register gehaald van roxio en adaptec, daarna alles opnieuw geinstalleerd. Heeft lang geduurd vooraleer ik de juiste driver gevonden had. vandaar laat antwoord. Heb nu alleen nog problemen met lord of the rings dvd. Maar dat vind ik al lang niet erg meer. zolang de rest het maar doet kan ik er mee leven. Sorry kan niet veel technische uitleg geven vermits ik maar een gemiddeld pc gebruiker ben die tegen de regels van de kunst maar wat aanmoddert in deze gevallen. Heb dankzij jullie ook de link naar Microsoft kbs gevonden. Ik moet toegeven dat ik toch weer een en ander bijgeleerd heb.

Nogmaals hartelijk bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan