DVD hoesje

• Onderwerp starter Onderwerp starter hunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
ik heb NERO cover desinger , maar als ik een hoesje wil gaan maken , en dus een cover wil openen krijg ik niets te zien. Nero werkt enkel met .ncd , .nct , .ncw
weet iemand hoe ik de gedownloade hoesje (covers) kan veranderen in één van die bestanden..
ik gebruikte voorheen altijd easy cover print , maar deze werkt niet meer goed. bij het uitprinten , past het niet in een standart doosje.
als iemand een beter en gemakelijker progje gebruikt , laat mij het dan weten....

many thanks

james

Bij het programma Coverxp kan je elk formaat laten uitprinten,

http://fileforum.betanews.com/detail/1005776582/2

Installeer het programma
Na de installatie start je het op
Er komen twee schermpjes (voorkant, achterkant)

Er boven zie je cover templates staan, daar kan je dan je formaat uitkiezen (zoals bijvoorbeeld Audio CD of natuurlijk de normale dvd formaat

Easycoverprint werkt wellicht nog eenvoudiger !

Als je hem niet kan vinden dan mail ik hem je wel.

als iemand een beter en gemakelijker progje gebruikt , laat mij het dan weten....
Zie hieronder, doodsimpel en áltijd passend.

Voor familieleden download en ondertitel ik héél regelmatig films en voorzie ze vervolgens van een mooi glossy DVD doosje+hoesje. Voor mij geen aparte software, maar simpelweg Windows Word.

Pagina liggend zetten, gedownloade cover erin plaatsen (-> middels afbeerlding invoegen), tekstomloop op "contour" zetten (=afbeelding opmaken) en tot slot de afbeelding qua afmetingen instellen op (h) 18,4 bij (b) 27,3. (alles bij elkaar in Word slechts een paar muisklikken) Tot slot moet ik na het uitprinten met een schaar even de afbeelding uitknippen, maar dat ziet achteraf geen mens meer. Iets lastiger is het met covers die overwegend "wit" zijn. Dan is het redelijk lastig om de "kniplijn" te kunnen volgen, maar dat los ik dan op door met een liniaal even de kniplijnen te maken. Witte covers komen slechts sporadisch voor, dus een écht probleem is dat nu direct ook weer niet.

Vergeet bij het instellen van de afmetingen niet om de hoogte / breedte vinkjes verhouding weg te halen, anders wordt het verrekte lastig om 18,4 bij 27,3 in te stellen (= zelfs godsonmogelijk)

Laatst bewerkt:
Mocht je ooit een gedownloade cover zélf willen bewerken omdat íe wat aanpassing behoeft, kijk dan eens naar de bijlagen.
Ik kon voor een gedownloade serie maar 1 fatsoenlijke cover vinden (bijlage 1). Deze was echter niet te gebruiken voor 13 DVD doosjes, dus daar moest ik wat mee.
Powerpoint biedt daarvoor de oplossing. Gewoon wat rechthoeken en tekstvakken invoegen en je houdt een héél flexibele DVD cover over die voor elke DVD uit de 13-delige serie is te gebruiken, inc. het juiste DVD nummer tussen de 1 en de 13. (bijlage 2)

Zoek de verschillen ;) :D
BTW. het hoofd van de man is minder leuk om naar te kijken, maar ja, zijn acties waren de oorzaak van het e.e.a.

Bijlagen

• Bijlage 1.jpg
    Bijlage 1.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 73
  • bijlage 2.jpg
    bijlage 2.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan