dvd leest niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ketels

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hoi,
Ik heb ong. een jaar deze computer en probeerde pas onlangs de DVD.
Doet dus niets: geeft steeds aan dat er geen disk inzit, terwijl dit wel zo is.
Heb al naar de regio gekeken, power dvd opnieuw geinstalleerd en alle help programma`s doorlopen.
Bij power dvd geeft hij aan geen disk en via mediaplayer blijft het station steeds bezet.
OOk reinigings cd heeft geen effect: kan niet eens gestart worden.
Weet iemand wat er aan de hand is?

Heb je de kast al opengehaald en gekeken of de kabels goed om/vast zitten? Misschien de jumper fout geplaatst? (master/slave) Brandt het ledje wel als je pc aandoet?

Heb noooog nooit een computer opengemaakt. DVD zat er ook al in.
Lampje brand wel en je hoort h`m ook draaien-spinnen.
Eronder zit een cd-rw en die doet alles wel goed.

met alle dvd`s. Zelfs reinigings cd spint alleen maar rond.
Er is dus nog nooit een dvd goed op gespeeld

Geen copie

het gaat wel om echte dvd's en niet om gekopieerde dvd's.

Het is maar een vraag maar ik had er ook een die inderdaad en vraag me niet waarom maar alleen maar echte dvd's las.

grtjs jjw

In eerste instantie een opgenomen dvd, maar om te controleren een kinder dvd voor mijn neefje gekocht en die doet het dus ook niet.

Dat wordt dan denk ik toch terug naar de winkel, of is de garantie al verlopen?

via dell laten bezorgen, zal dus wel even duren, maar helaas als dat het enige is????/

Als ik zo vraag en antwoord lees,Heb ik het idee dat dit 1 van de vele embalage foutjes van DELL is Niet te hopen dat garantie is verlopen

Garantie

Uiteraard moet je wel proberen te achterhalen of dit een garatnie probleem is.

In theorie kunnen ze dit zo voor je uitzoeken en oplossen.

Hopelijk zijn ze wat soepel met de garantie termijnen.
Heb je de kast al eens open gehad.

grtjs jjw

Ik loop zojuist tegen exact hetzelfde probleem aan. Probeer voor iemand een dvd te kopieren. Wilde eerst de dvd, die het op de dvd-speler die op de tv staat gewoon doet (dus niks mis met schijfje) afspelen maar kreeg ook het bericht :plaats schijfje. Onder help in Windows wordt geschreven over een dvd-decoder????
Wordt doorgelinkt naar een website waar je deze kan bestellen tegen betaling. Klopt het dat je eerst een decoder moet hebben voor je de dvd-speler kan gebruiken om dvds af te spelen?
Audiocd kopieren lukt overigens wel, dus het apparaat werkt wel.:confused: :confused:

Hoi Desiree,Klopt wel, werd bij mij ook aangegeven. Als er echter een dvd-speler op je computer zit,is de decoder er ook (power dvd b.v.) Voor de zekerheid heb ik deze opnieuw gedownlaod, maar dat helpt dus niets. Probleem nog steeds niet opgelost. Helaas:confused:

Codecs

Jullie hebben allemaal al geupdate??

Er zijn nu codec pakketten voor Windows Media player beschikbaar op de update site.

Mischien dat dat helpt, anders zul je op zoek moeten gaan naar codecs.

grtjs jjw

Inmiddels zo'n beetje alles gedownload wat er te downloaden valt maar het helpt niets. Als ik er een audio-cd indoe geen enkel probleem. Dvd blijft aanduiding geven: plaats schijf in station. Helppppppppppppppp:evil: :evil: :evil:

Hoi Desiree, welk merk computer en DVd heb jij?
Ik Dell computer met Samsung DVD.

Hoi Desiree
Gebruik jij om je DVD te spelen hetzelfde station als voor je cd te spelen?

Nee, ik gebruik station D voor dvd's en station E voor CD's. Alleen als ik kopieer leg ik de originele cd in D en de lege cd in E.
Na een telefoontje met de helpdesk bleek ik de regiocode nog nooit ingetseld te hebben. Heb ik inmiddels ook al gedaan, zonder resultaat. Ik ga morgen proberen de stuurprogramma's opnieuw te laden. Wie weet?????? Ik hou je op de hoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan