DVD naar AVI zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter slpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik heb alweer een middag zoet geweest met zoeken naar een antword, maar je raadt het al, niet gevonden. Wel een aantal in de richting, maar net niet. Mijn probleem: ik heb dvd's met Nero naar mijn harde schijf geconverteerd. Ik heb dus een map (VIDEO_TS) met allemaal .vob .bup . ifo bestanden. Voor de vakantie heb ik van die DVD schermen voor in de auto en die wil ik met een usb stick voorzien van de films. De originele dvd's laat ik namelijke liever thuis, want anders heb ik daar na de vakantie niets meer aan.

Mijn vraag is dus met welk programma kan ik een dvd (dvd map) omzetten naar .AVI bestanden. Dit hoeft niet perse een gratis programma te zijn. Als het betaalbaar is wil ik daar best geld aan uitgeven, het is tenslotte ook voor ons gemaakt.

Wie weet er een werkend programma? Ik heb AVS Video Converter al geprobeerd, maar die blijft in een loop

Wie maakt mijn vakantiereis een succes!?

makemkv converteert de video/audio stream niet, zet het alleen in een mkv container (maar of je "auto" mkv's aankan weet ik niet maar eventueel alsnog hercoderen).
Format Factory kan ook vobs aan.

in het ongunstigste geval kun je een combinatie van beide gebruiken

en anders HandBrake, ook gratis!

Freemake, m'n favoriet. Supersimpel qua bediening en perfect resultaat.

Nou, met al deze opties moet het zeker lukken :D

Wauw, dank je wel allemaal. Ik ka ze een voor een proberen. Handbrake gebruik ik al maar die maakt alleen MPG4 en MKV. Die formaten pakt de dvd niet in de auto. Ik ga zo de andere opties proberen.

Zowel bij Freemake als DVDtoAVI geeft eset een malware melding. Hebben jullie hem zelf ook draaien? De beschrijvingen zien er namelijk prima uit, maar die meliding van Eset security vind ik niet echt tof

DBD2AVI heb ik geïnstalleerd staan en AVG heeft er geen enkel probleem mee.
Zet bij de installatie wel alle opties uit die aangeven dat bijvoorbeeld Babylon ook moet worden geïnstalleerd.

Ik heb DVD2AVI geïnstalleerd en alle opties van zoekmachines enzo uitgezet. Ik krijg alleen een melding "AVI file video codec not selected. Please open 'File config', Set AVI voide codec"
Geen idee wat ik nu moet doen. zie bij File namelijk die optie niet staan

Laatst bewerkt:
Hier ook Freemake Videoconvertor en Eset.
Geen meldingen.

Allemaal reuze bedankt voor de input. Ik heb DVDRipper aangeschaft. Die werkt uitstekend. DVD2AVI werkte uiteindelijk ook. Bij de andere kreeg ik meldingen van Eset, Maar dat zijn meer waarschuwingen dan daadwerkelijk malware meldingen. Ik denk dat dat komt doordat de exe een werkbalk in de browser wil zetten, maar dat had ik uiteraard uitgezet bij installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan