DVD niet te kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik probeer een kopie te maken van een gedownloade DVD.

Bij het lezen van de dvd gaat het fout.
Ik heb diverse programma's geprobeerd, Alcohol 120%, Nero, CloneDVD.

Dus dacht ik dat het wel aan de DVD zou liggen. Nu probeer ik een andere gedownloade DVD te kopieren, maar ook hier een leesfout.

Om het kort samen te vatten, bij al mijn DVD'S krijg ik een leesfout:confused:

Nu schrijf ik altijd de naam van de DVD met een water vaste marker stift op de DVD.

Zou dit het probleem kunnen zijn?

Greetz Patrick

Het zou aan de stift kunnen liggen, maar dat doe ik ook altijd en heeft nog nooit problemen gegeven.

Maar wat leuker is om te weten is....de exacte foutmelding.

Hij blijft heel lang hangen op hetzelfde plek, en krijg dan de melding van een leesfout.

Ik zal het nog weleens proberen, en maak dan ff een screenshot van de melding.

Greetz Patrick

Al geprobeert te benaderen via virtual cd?

werkt zelfs met beveiligde cd's, op je dvd beveiligd is, kan je in nero express vrij makkelijk zien, hoe deze te kopieren, is een ander item. Dit is onder meer afhankelijk van welke brander, en of deze de juiste driver heeft voor het beantwoorden van je vraag is meer technische info noodzakelijk (besturingssysteem,software+versie + hardware) sommige images zijn beveiligd, laten zich niet of slechts met veel moeite branden. virtueel cd is handig om de image te testen, bin extenties moet je tijdelijk in iso veranderen en dan als iso importeren in virtueel cd (inmiddels versie 5)) dat bespaart vele foutgebrande cd's er zijn nl. vele fakecd-images in omloop.

In de bijlage de foutmelding.

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 65
dvd decrypter

DVD decrypter al geprobeerd in ISO raw read mode met de clone dvd dll als leesmethode (onder opties)? Dit pakt heel veel.

Dat heb ik oowk wel eens gehad. Toen heb ik hem eerst geripped of hoe dat ook heet met DvdDecrypter. En ik lees altijd met mn dvd-schrijver. Want mn dvd-lezer leest niet alles. En toen lukte het lezen en rippen wel. Kweetnie oft oowk bij jou lukt, maar je kunt het proberen

Patrict,

De foutmelding geeft dus aan dat er een leesfout zit op jouw orginele schijf.
Kopieer de schijf eens naar je harddisk en probeer het dan nog eens. Ik zag dat je een rw schijf gebruikt, gelukkig maar anders waren er al diverse dvd naar de kl.ten

Om nog eventjes wat duidelijkheid te verschaffen, dit zijn films die ikzelf heb gedownload en gebrandt.

Het zijn geen rewritable schijfjes.

De films spelen zonder enkel probleem af op mijn standalone DVD-speler.

De DVD kopieren naar mijn HD gaat ook niet. Ook een leesfout.

Rippen met DVDDecrypter gaat ook niet. Leesfout.

Het probleem zit hem dus of op de manier waarop hij gebrandt is, of de zwarte stift is de boosdoender.

Ik heb net een andere gekopieerde DVD geprobeerd)door iemand anders' , en deze gaat wel.

Greetz Patrick

shrink

probeer het eens met dvd shrink,te vinden bij kazaa,of zoek in google

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan