DVD op harde schijf laptop zetten hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Weet niet op ik hier in de goede sectie zit, anders graag verplaatsen mod en excuus:rolleyes:

Ik heb een DVD die gekopieerd kan en mag worden, wil deze kopieren op een DVD voor eigen gebruik. Heb een laptop met 1 DVD ingang. Hoe kan ik de DVD op de harde schijf zetten?
Ik heb windows 8 en gebruik het programma wat al op de laptop zit, POWER DVD. Het geluid is te zacht al zet ik de knop voluit, is hier elders iets aan te doen? Gebruik alleen de luidsprekertjes die al in de laptop zitten.

Open de DVD speler in plaats van af te spelen, kopiëer de map VIDEO_TS naar je harde schijf. Als 'ie niet tegen kopiëren beveiligd is dan kan dat gewoon.
Als je de DVD vanaf je harde schijf wilt afspelen dan doe je dat door in die map het bestand VIDEO_TS.IFO af te spelen.
O.a. de VLC Player kan dat. PowerDVD waarschijnlijk ook wel.

Op je vraag m.b.t. het geluid kan ik helaas geen antwoord geven.

Dank! Er staan meerdere VIDEO-TS bestanden, een met een soort oog en pijltje, een BUP bestand en een moviemaker bestand?

Even goed lezen, ik had het over het bestand VIDEO_TS.IFO en daar is er maar eentje van ;)
Het zou best kunnen dat de .IFO extensie aan Moviemaker is gekoppeld en bekende extensies verborgen staan.
Dan zie je dus die extensie niet maar dan kun je dat moviemaker bestand dus openen met de VLC Player of PowerDVD.

Laatst bewerkt:
Dank, gelukt, het staat als VIDEO TS en daarachter staat IFO file. Prima gelukt zowel op USB als op de harde schijf. Staan wel een heel aantal bestanden op nu, maar dat zal wel nodig zijn...?

Als ik VIDEO_TS.IFO zoek en open lukt het niet.

Dank:thumb:

Die bestanden vormen samen de DVD. Dat is dus de DVD layout en die heb je allemaal nodig. In de map met al die bestanden open je dan het bestand VIDEO_TS.IFO met VLC Player of PowerDVD.

Laatst bewerkt:
Duidelijk, bedankt! Via Windows 8 heb ik de geluidsinstelling ook kunnen veranderen. Dwz harder kunnen afstellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan