DVD/PC/HD Media signalen overbrengen naar tweede flat lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skoebidoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
Berichten
3
In onze living hangt een Samsung LCD type LE46B650T verbonden met een home cinema Samsung HT-X200 via HDMI en optische kabel voor geluid,een HD digicorder zorgt voor de digitale tv kanalen,ook aangesloten via HDMI,een externe harde schijf is aangesloten via USB en kan opgeroepen worden via de interne Media Player.
In onze keuken hangt een 26" flat van Q-Media ,deze krijgt zijn digitale tv kanalen via een Digibox via scart.
Bedoeling is om de DVD signalen en de media player signalen ook door te sturen van de living naar de keuken.Heb zo een draadloos RFsysteem aangeschaft van Marmitek doch deze geeft alleen de signalen door van de analoge kabel.De Transmitter is aangesloten op een vrije scart poort van de Samsung flat,de Reciever op de scart van de Q-Media flat.
Als de Homecinema opgestart wordt krijg ik de melding op de Q-M."geen signaal".
Heb al vanalles geprobeerd qua aansluitingen maar lukt niet.
Weet iemand een oplossing?
Groetjes Mike
 
Waarschijnlijk heb je de transmitter op een verkeerde scart aangesloten ..
Probeer deze aan te sluiten op de scart waar je normaalweg de videorecorder op aansluit.

Als dit niet wil zet je de transmitter op de DVDspeler en dan kijken of die het signaal doorstuurt.
Mocht dit niet lukken, probeer dan de transmitter en receiver in een straal te zetten zodat ze elkaar kunnen 'zien'.
Als dit dan nog niet wil denk ik dat er geen oplossing voor jouw probleem is, zelf was ik in bezit van de Gigaset 45, maar door de jaren heen werd het signaal slechter op nog geen 6 meter afstand van elkaar, afgescheiden door slechts een betonvloer en laminaat.

Misschien dat een duurdere (digitale) versie van Marmitek een oplossing biedt.
Succes in ieder geval met het uitproberen.
 
Hey whittey,dank U voor de reactie op mijn probleem.
De transmitter en de reciever hebben wel connectie met elkaar daar er analoge tv kanalen doorgezonden worden,van het moment ik overschakel naar de home cinema(is een 2.1 compacte unit met dvd/tuner/enz,enfin alles in ��n toestel) krijg ik een blauw scherm op de Q-Mediaflat met de melding "geen signaal"De Samsung tv en de Samsung
Home cinema zijn op elkaar afgestemd en worden geactiveerd door druk op ��n knop (Anynet functie).Ook indien ik de Media Play oproep van de Samsung tv om films via Harddisk te kijken krijg ik dezelfde melding bij de Q-M.Rechtstreekse aansluiting op de home cinema via cinchaansluiting(geen scart op unit) blijft dezelfde foutmelding doorgeven(de HDMIkabel bleef wel nog in verbinding met de Samsung tv alsook de optische kabel.)
Kan er een probleem zijn dat er geen digitale signalen kunnen doorgezonden worden?
Heb ook nog zo een ouder systeem liggen die draadloos signalen doorzend via IR maar daar ook kan ik ook alleen maar analoge kanalen mee doorseinen.daarom dacht ik dat het aan er een defect was aan dit toestel vandaar ik de Marmitek aangeschaft heb.Doch met hetzelfde resultaat.
Nochthans over een jaar,toen ik nog een Samsung tv met beeldbuis had was de homecinema ook daarop aangesloten,weliswaar via cinch (op de homecinema) en scart op de tv.Met het oudere IR systeem kon ik perfect de dvd's van de homecinema doorgeven naar de tv in de keuken(was ook een beeldbuis tv)
Transmitter en reciever was via scart.De oudere Digirecorder gaf ook de beelden zonde problemen door naar de keuken.Het beeld van in de living kreeg je identiek ,ongeacht welke functie je ook nam,op de tv in de keuken.
raar maar waar...
Ik denk als alles via Hdmi aangesloten is,dat de Samsung tv alsook de Samsung Homecinema geen (digitale)uitgaande signalen doorstuurd naar de scart, cinch,of andere aansluitingen.
Begrijp het niet meer
 
Volgens mij geef je antwoord op je eigen vraag!!

Ik weet niet welke versie van de Marmitek hebt, maar de goedkopere versies doen alleen maar analoge signalen die via een Cinch aansluiting of Scart gaan.

kijk hier eens: http://www.marmitek.com/nl/producten/audio-video-at-home/overal-bekijken/draadloze-overdracht.php

Alleen de duurste GigaView 820 ondersteunt het verzenden van digitaal materiaal via HDMI, en heeft een adviesprijs van 399,-Euro ..
Kijk maar es in dit overzicht http://www.marmitek.com/media/comparison_tables/AV%20zenders/AV%20zenders%20Draadloos/website_tabel_NL_AV-Wireless.htm
Het is wel een hele dure draadloze oplossing om HDMI signaal draadloos te versturen ...

Nogmaals succes!
 
Hallo,
Mijn draadloze overdracht is via het Marmitek Invisible Scart 300 systeem,en wordt gestuurd via scart(of cinch) aansluiting,dus geen digitale doorseining.
Het andere Marmitek systeem is zoals U zegt zeer prijzig en dat vindt ik van het goeie teveel.
Bestaat er echt geen andere(goedkopere) oplossing?
Dank U voor de reeds verstrekte info
Groetjes Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan