DVD-R branden gaat, maar werkt niet in de auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb wat muziek met video (MP3) gedownload van internet, en op een DVD-R gebrand. Als ik die dvd op mijn pc afspeel krijg ik een heerlijk muziekje met de bijbehorende beelden. In de auto heb ik een scherm waarop ik via de radio van alles (inclusief cd en dvd) kan afspelen. Als ik de door mij gebrande dvd wil bekijken krijg ik echter de melding "disk error". Kan iemand mij hier verder mee helpen?
mvrgr. Kanyarat.

Mogelijk moet je een DVD+R gebruiken? De MP3's zijn wel als data dvd gebrand?

En nog een vraag: Speelt je auto-radio wel MP3 bestanden af? Voor hetzelfde geld pakt die alleen audio-cd's!

EDIT: Gedeeltelijk dezelfde vraag als vanschagen stelde in de vorige posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik de bestanden selecteer en ik klik op "bestanden op dvd branden" krijg ik een schermpje met de vraag "hoe wilt u deze dvd branden?", met de keuze tussen "zoals een usb-flash station" of "met een cd-dvd speler". Ik heb beide geprobeerd en beide kan ik wel op de pc afspelen.

Probleem 1 is dat ik op dit gebied een leek ben. Ik was al blij dat de bestanden die ik geselecteerd had op een dvd terecht kwamen. Probleem 2 is dat zowel de auto als de radio Thais is. In de auto kan ik wel gewoon VCD's en DVD's afspelen dus het zou moeten kunnen.

Zijn de MP3's als data op de dvd gebrand? Ik wou dat ik wist wat je hiermee bedoelde:confused:
P.S. Het branden van 13 songs met video duurde maar 30 seconden!!

Laatst bewerkt:
Word de schijf afgesloten ná het branden?? (omdat het branden slechts 30 seconden duurt..)

Probleem 2 is dat zowel de auto als de radio Thais is
Geef dan het merk en type maar eens. Daarna zal ik de vraag tevens verplaatsen naar de juiste sectie.

Maar het ligt niet aan de radio want die kan alles aan, ook MP3. Het gaat om het branden daar doe ik iets fout! Ik kan er een i-pod en zelfs een usb stick op aan sluiten en alles werkt. Een tijd geleden heb ik een dvd met foto's gebrand via windows media center en daar muziek bij gezet. Als ik die dvd erin doe krijg ik keurig een slide show van de foto's op het scherm met de gedownloade muziek!

Er moet toch een reden zijn waarom deze het dan niet doet, vandaar dat ik het merk en type hebt gevraagd.
Dan kunnen we dat adh van de specs. beter beoordelen.

De radio is van het merk Alpine. Het type weet ik zo niet maar ik zal morgen kijken of ik erachter kan komen. De radio is gekoppeld aan een 7" lcd scherm met routeplanner, tv, dvd (film), enz.. Er kan dus in ieder geval wel veel mee. Nu hoef ik onder het rijden geen tv te zien, maar een lekker muziekje met de bijbehorende clip zou toch wel lekker zijn:D

Zoals ook al door anderen geopperd, gebruik een DVD+R.

Tardis

Hallo,
Ik heb wat muziek met video (MP3) gedownload van internet[...]

Zo nog even een observatie: MP3 is alleen muziek, niet (ook) video. Dus ik vraag me in alle ernst af of die bestanden waar je het de hele tijd over hebt wel MP3's zijn (sterker nog: Dat kan niet eens!)
Zouden bijv. .MP4 kunnen zijn of .WMV of .AVI, maar NIET .MP3

Tijs.

Tijs je hebt gelijk! Het zijn MP4-video bestanden. Wil dat zeggen dat het niet gaat? Ik zal het nog eens proberen met een dvd+r als ik die hier op het platteland kan krijgen.

Het wordt nu dus wel relevant welk type Alpine (of ander merk) je hebt, anders ga je alleen met trial-and-error kunnen acherhalen welke media en welke (audio/video-)bestandsformaten met je speler gebruikt kunnen worden.
Hier kun je Alpine handleidingen downloaden. Je hebt daar (minstens) een stukje van de type-aanduiding bij nodig. Die handleidingen zijn in het Nederlands, dus mocht je nu alleen een thaise versie hebben dan kun je kijken of je via die link een NL versie kunt downloaden.
De handleidingen van Alpine apparaten die ik (zo even vlug) heb doorgenomen gaven duidelijk aan welke types (video/audio)bestanden er afgespeeld kunnen worden. Zover ik kan zien zouden minstens DivX bestanden (=.AVI) en gewone video-dvd's (zoals kant-en-klaar te koop in de winkel of evt. zelfgebrand) afgespeeld moeten kunnen worden op Alpine apparaten die video-ondersteuning hebben. Bovendien heb ik het idee dat DVD-R én DVD+R beiden geaccepteerd worden.

Stel dat jouw apparaat DivX ondersteunt, dan kun je proberen een MP4 te transcoderen naar DivX / .AVI, bijv. m.b.v. FreeMake en het resulterende .AVI bestand dan branden op een DVD. Kijk of het werkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
We gaan maar weer een poging wagen met dat FreeMake Tijs. In het boekje van de auto staat maar een klein stukje over de radio en dat die een USB stick met MP3, WMA, AAC, en WAV formaten accepteert.

FreeMake gedownload en van de MP4 bestanden MP3 gemaakt. Een programma wat zelfs ik begrijp. 50 kilometer gereden voor een paar cd-r's en daarop de bestanden nog maar eens gebrand. Muziek kreeg ik in de auto en dat is al heel wat. Alleen zijn de videobestanden niet meegebrand op de cd. Tijs zei al dat MP3 alleen muziekbestanden zijn, maar hoe krijg ik nu de video erbij? Ik heb in FreeMaker "video" geselecteerd en de bestanden naar AVI gezet, maar nog steeds alleen muziek en geen beeld.

Laatst bewerkt:
Je hebt mijn verhaal niet goed gelezen. Ik zal dikgedrukt citeren waar je de mist bent ingegaan.
Stel dat jouw apparaat DivX ondersteunt, dan kun je proberen een MP4 te transcoderen naar DivX / .AVI, bijv. m.b.v. FreeMake en het resulterende .AVI bestand dan branden op een DVD. Kijk of het werkt.

Overigens kreeg ik uit jouw posting van 11:52 de indruk dat je alleen naar audio-formaten (mp3, aac, wma, wav) hebt gekeken in de handleiding, maar niet naar video-formaten.

Tijs.

Videoformaten staan er ook niet bij. Het gekke is dat ik er van alles in kan doen zoals gekochte VCD's (daar krijg ik wel de bijbehorende video te zien), DVD's met een slideshow van foto's waarbij ik muziek heb gezet, alles werkt. Ik ben er nu de hele dag zoet mee geweest en ga eerst maar naar de autodealer om te vragen. In ieder geval erg bedankt voor jullie hulp:thumb:
mvrgr. Kanyarat.

Mocht er duidelijkheid/oplossing komen, die dan graag even terugmelden hier in de discussiedraad.

Tijs.

UIteraard!
Het bewijs dat het moet werken met mijn autoradio (Alpine DVA-9861) is wel geleverd. Mijn vrouw zei op een gegeven moment wel iemand te weten een paar dorpen verder op die wel handig was, en alles kon. Dus wat muziek met video op een USB stick gezet en daarheen gebracht. Ik had er weinig vertrouwen in maar even later belde hij om te vragen naar het type radio. Tot mijn grote verbazing kwam hij vanmorgen een cd brengen en die werkte perfect. Geluid en beeld! Hoe hij dat kunstje geflikt heeft wilde hij niet zeggen, want dan zou ik niet meer terugkomen. Ja, daar zit wat in:confused: Op die cd stond bij "eigenschappen" het volgende:
VCD_NTSC / bestandsysteem CDFS / Bij de muziek op de cd stond: AVSEQ01.DAT 02,03 enz.), bestandstype: DAT bestand.
Kan iemand hier brood van bakken?
p.s. de muziek en de video zijn in ieder geval apart gebrand, want de video loopt niet synchroon met de muziek.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan