Dvd-r branden lukt niet meer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alicewoman1

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Ik heb een heel vreemd probleem.
Tot voor kort kon ik altijd alles branden met mijn ouder brander, die begaf het dus kocht ik een nieuwe (pioneer 111d)
het vreemde is dat ik alles kan branden behalve dvd-r .. hij brand ze perfect zonder enige foutmelding maar als ik hem dan wil inlezen (op de wii) doet hij het niet.
Als ik deze brander in een andere computer doet brand hij de dvd-r ook prima en wordt het schijfje wel goed ingelezen.:confused:
Het probleem zit dus ergens in mijn computer...
Films en muziek kan ik wel gewoon afspelen nadat ze zijn gebrand.. Alleen dvd-r doen het gewoon niet nadat ze gebrand zijn op mijn computer.

Even voor de duidelijkheid
Ik gebruik een goede brander (Pioneer 111d)
Verbatim dvd-r schijfjes
Als ik met dezelfde brander in een andere pc de spelletjes brand worden ze wel goed ingelezen
Ik heb ookal een paar andere branders in mijn computer geprobeerd maar dan brand hij ze alleen goed maar worden ze ook weer niet goed ingelezen,, en op andere computers werkt het wel.:confused:

Het ligt dus niet aan de brander, ook niet aan de schijfjes (anders zouden ze het op de andere computer ook niet doen met branden)
Wat kan er dan mis zijn met mijn computer? ik kan me ook niet herrineren dat ik iets heb aangepast.
ik heb ookal geprobeerd om windows opnieuw te instaleren, windows vista eraf en xp weer erop maar dat had ook geen effect,

Ik heb nog nooit wii spellen gebrand, maar bij mijn xbox games moesten de schijfjes volgens bepaalde protocollen worden weggeschreven.

Je brander moet deze wel ondersteunen.
Kijk daar eens naar of je dit kan uitzoeken.
De bransnelheid kan ook van invloed zijn.
Anders zou ik het nu ff niet weten.

Voorheen heb ik ze altijd gebrand volgens de regels hoe deze het beste te branden zijn.
En op de andere computer lukt het branden wel met dezelfde brander dus aan de brander,schijfjes of mijn manier van branden ligt het niet want anders zouden ze het ook niet doen als ik ze op de andere computer zou branden met dezelfde brander

ik snap er ook niets van hoe dit kan :confused:

Beste,

Om spellen voor de WII te branden moet je dus idd Verbatim dvd-r gebruiken.

Je hebt de oplossing eigenlijk zelf al in je verhaal staan. Oude brander nieuwe brander !!!

Oude brander zal zijn schijven hebben gebrand onder de 6x speed !!!!
Nieuwe brander zal wel iets sneller branden dan 6x speed !!!!

En nu komt de clue, Wii spellen moeten gebrand worden met een programma als imgburn overigens een gratis programma op max 4x speed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Probeer het maar eens succes ermee ! :thumb:

Ik brand mijn wii spellen altijd op 2,5 speed
Ik heb altijd wii spellen gebrand en ik weet echt wel hoe ik die moet branden en ja ik gebruik ook Img burn.
En ik stel zelf altijd in op welke snelheid hij brand dus hij brand echt niet sneller als de vorige brander ...
En als dat zo zou zijn , dezelfde nieuwe brander brand de spelletjes toch ook perfect in onze andere computer dus daar ligt het niet aan.

Ik brand met deze brander wii spellen in een andere computer, lage snelheid ,verbatim schijfjes en ze kunnen worden ingelezen door de wii
Doe ik dezelfde brander (die perfect brand op de andere computer) in mijn computer, brand op dezelfde lage snelheid ,verbatim schijfjes en ze kunnen niet worden ingelezen door de wii.:confused:
rara hoe kan dit? dat is dus het probleem

het ligt niet aan mijn brandstijl (anders deden ze het ook niet na het branden op de andere computer) of aan de brander (brand perfect op de andere computer) en schijfjes (leest hij perfect in na het branden op de andere computer)

maar er zit gewoon iets in mijn pc niet goed denk ik

Ik weet het, het is echt een heel vaag probleem

Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij je bitsetting moet aanpassen
of de booktype moet veranderen
dit zou juist de pioneer vanzelf moeten
dit kan in nero met het teststation (cd/dvd speed 4.5 en hoger volgens mij) zet hem op dvd-rom en het moet goed komen
PS : ik weet het niet zeker maar dit moet ik ook om navi dvd te branden:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan