[DVD-R DL] Na formateren helft van de groote

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Goedenavond mensen

Ik heb een klein probleempje. Ik heb een DVD Rom doube layer aangeschaft van 8.5 GB per dvd. Het is een rewriteable.
Nadat ik er perongeluk een verkeerd iets erop heb gebrand, iets van ongeveer 4.6 GB, heb ik deze dvd geformateerd met die windows format tool. Gewoon die standaard op elke windows 7 pc zit.
Maar na het succesvol formateren, heb ik nu nog maar 4.37 GB aan vrije ruimte op deze dvd! Terwijl alles eraf is, en er staan 0 bytes gebruikt, heb ik toch nog maar ongeveer de helf van de capacitiet beschikbaar.

Zijn er enige oplossingen om gewoon weer 8.GB aan vrije ruimte te krijgen?

het gaat om de: Philips DVD+R DL 8.5GB v1.1

Als ik de omschrijving van de media zo lees zie ik nergens RW genoemd, dus (als je geen typefout hebt gemaakt) betreft het volgens gewoon een beschrijfbare DVD, dus geen herschrijfbare DVD.

Tijs.

Ik zie ook geen "W" maar het is een herschrijfbare want ik kan hem wel gewoon formateren zonder problemen. Zo te zien is bij het formateren de double layer verwijderd en heb ik nu dus nog maar 1 layer.....

Heb ze nooit kunnen ontdekken, die double-layers RW DVD schijfjes, blue-ray schijven heeft het produceren ervan onrendabel gemaakt.

Denkelijk ziet de interne brander het verkeerd?

Probeer eens een ander brandprogramma, b.v. Imgburn.
http://www.imgburn.com/
Zie je ook hoe of wat.

Ik denk niet dat het zo werkt, maar hopelijk kunnen anderen je precies aangeven wat er dan wél gebeurd is. Ik weet wel dat als op de DVD niet RW staat dat het een gewone beschrijfbare DVD is, geen rewritable...

Tijs.

bedankt voor jullie hulp!

@Lange Pier
Dit is de log wanneer de ik de schijf wil formatteren met imgburn. Zoals je kan zien staat er DVD RW in de log, dus het lijkt me wel een writeable....

I 12:11:15 -> Drive 1 - Info: MAT****A DVD-RAM UJ8B0AW 1.00 (D:) (SATA)
I 12:11:15 Found 1 DVD±RW/RAM!
I 12:11:40 Operation Started!
I 12:11:40 Device: [1:0:0] MAT****A DVD-RAM UJ8B0AW 1.00 (D:) (SATA)
I 12:11:40 Media Type: DVD+RW (Disc ID: MBIPG101-W04-00)
I 12:11:40 Media Supported Write Speeds: 2,4x; 4x
I 12:11:40 Quick Erase: No
I 12:11:40 Format Properly: Yes
I 12:11:40 Format Size: Preferred
I 12:11:40 Erasing Disc...

Nee haha nog steeds niet :(
Na het formateren is het nog steeds 1 layer van ongeveer 4.7 gb

Ben bang dat die Imgburn er ook niet mee om kan gaan, heb dvd dl rw schijfjes niet gevonden.
Tevens lees ik dat die aanduiding rw ook niet klopt op dl dvd's, ze worden niet gemaakt.
Vermoedelijk is er ook geen ondersteuning verder voor omdat ze er niet zijn.

Denk dat er nu op 1 layer is gebrand die niet meer is aan te spreken en het nu lijkt of de andere nu met erase leeg gemaakt wordt.

Kijk ook nog eens met..
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/Nero-InfoTool.shtml

hmm ook na het uitvoeren van dat programma geeft het aan dat er maar 4.7 gb op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan