dvd reader weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

dokkie01

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Ik heb een lg super multi dvd drive gekocht en deze geinstalleerd, maar zodra ik hem aansluit ziet mijn computer mijn dvd reader niet meer. En als ik in plaats van mijn dvd reader mijn cd writer aansluit doet alles het goed. Hij herkent mijn dvd in de bios niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen ben al een tijd aan het prutsen. Alvast bedankt.

Groetjes Nanda

Het enige dat ik kan verzinnen is dat je master en slave aansluiting niet goed zit.
Ook de BIOS moet je op auto zetten.

Huh me wat?? Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe dus ik heb geen flauw idee. ik heb mijn bios op auto staan. Maar wat je met slave enz bedoelt ?????
Ik hoop dat je me dat uit kunt leggen.

Als het goed is staat dat in je boekje wat je bij de dvd-speler kreeg.
Je kan 2 apparaten op een slot aansluiten. Ook heb je 2 sloten IDE1 en IDE2. totaal kan je dus 4 apparaten aansluiten.
Het ene apparaat zet je dan op Master en het 2e op slave. That's all. Dit doe je dmv een jumper te verplaatsen achter op je drive.
Dus op IDE1 je harde schijf op Master en je cd-rom op slave.
Op IDE2 je dvd-brander als master en je dvd-speler als slave.

Probleem opgelost. Dank je wel. Het lag inderdaad aan de master en slave instelling. Ik was vergeten om aan de achter kan van de dvd brander hem in te stellen als slave. Dom he? En daar ben ik 6 uur mee bezig geweest. Harstikke bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes Nanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan