DVD Recordable

Status
Niet open voor verdere reacties.

saadan

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Ik heb 4 RW cdrom's dvd + r data video 4.7 GB gekocht om een film te branden, maar mijn brander gaat elke keer open als ik de RW cdrom in doe. (Merk van de RW cdrom's is TDK) en als ik een RW cdrom van 700 MB dan wil die wel gaan branden. wie weet hier een oplossing en waarom kan hij de RW cdrom van 4,7 GB niet pakken.

Je bent erg onduidelijk in je post, een DVD rewritable is geen cdrom! Je zegt dat wel steeds, alsof het een cdrom van 4,7 GB is, niet dus, het is een dvd. Wat voor brander heb je en met welk programma probeer je te branden?

Het is een CD-RW 4.7 GB. zodra ik die in de brander stop, duur het ongeveer 15 sec. dant opent de brander vanzelf. Ik kan dus ook niet branden.

Mijn brander is:Lite-on LTR-16102C
16X10X40

de site is www.liteonit.com

Eh, er bestaan helemaal geen CD-RW's van 4,7 GB, ik denk dat je opgelicht bent :D. De grootste CD-RW's die je kan kopen zijn 700 MB, misschien dat er ook 800 MB versies zijn, maar die heb ik nog nooit gezien. Begrijp je wel het verschil tussen CD en DVD?

Ik denk dat ik maar naar de winkel terug moet gaan, gelukkig heb ik de bon nog.

Ik heb een op video camera 8mm een film gemaakt van ongeveer 80 min. Als ik die op een cd van 700 mb wil brander als dvd, dan heb ik niet genoeg ruimte.
Ik gebruik het programma UleadDVD_MovieFactory, hiermee kan ik een film DVD van maken, zodat ik die op DVD speler kan afspelen.

Ok, leuk bedacht, maar jij hebt een CD-brander en geen DVD-brander. En als je een DVD wilt branden heb je ook een DVD-brander nodig. Jij kan alleen CD's branden.

EDIT
Effe ter verduidelijking: je kan dus wel een CD in het DVD-formaat (MPEG2) branden, maar het medium is en blijft dan nog een CD (CD in DVD-formaat wordt ook wel een mini-DVD genoemd).

Maar om een échte DVD te branden (dus eentje van maximaal 4,7 GB) heb je een DVD-brander nodig, aangezien DVD's en CD's een andere techniek zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan