dvd recorder aansluiten op digitenne

Status
Niet open voor verdere reacties.

sub1905

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2013
goedeavond

k heb een dvd recorder van samsung gekocht een bd-e8300 op dit apparaat kan ik door middel van een insteekkaart de smartcard van de digitenne erin stoppen ik sluit de antenne van digitenne aan de dvd recorder in de antenne ingang en een rf kabel op de uitgang van de antenne richting de ingang van de televisie.

Het probleem is wat ik ook probeer ik krijg geen signaal op de de dvdrecorder van de antenne.

De antenne van de digitenne werkt net als de smartcart en de insteekkaart, heb meerdere rfkabels geprobeerd maar ik krijg geen signaal binnen, ben al 2 dagen aan het prutsen en wordt een beetje moedeloos ervan wie kan mij hiermee helpen?

eh, als je de RFkabel van DVD naar TV er es afhaalt? tv op je dvdrecorder signaal inschakelt (AV1, EXT1 etc (via SCART/HDMI dus)) kun je dan ook niets zien? (volgens mij moet je nog ouderwets zenderzoeken denk ik)

EDIT: Staat er echt niets over in de gebruiksaanwijzing?

EDIT2: Ik lees op blz 17 dat je óók de audio/video kabels aan moet sluiten (de tulp-plugjes (cinch) ofwel de rood-wit-gele)

Laatst bewerkt:
goedeavond

ik heb de rf kabel ertussen uit gehaald en alleen een hdmi kabel ertussen maar geen resultaat en in de gebruiksaanwijzing staat niets of je geen of zwak signaal oplost.

Heb ook geprobeerdt met de tullipstekkers maar ook geen resultaat. Wel bedankt voor het meedenken

Kun je niet met de speler naar de winkel gaan en hen de boel laten installeren?

nergens op de decoder een optie om DVB-T in te schakelen?
wellicht staat hij nog op DVB-C wat eigenlijk digitale televisie over de kabel is...

na veel proberen werkt nu alles weer, Het probleem was: als ik de antenne aansloot op het digitenne kastje was er niet aan de hand, maar als ik de antenne ansloot bij de dvv recorder moest er eerst een verlengplug met een stekker ertussen worden geplaats deze verleng plug zat nog in het digitenne pakket die ik nog uit bewaard.

Dus de les is bewaar alles haha, mag ik de mensen vriendelijk bedankten die met mij hebben gedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan