dvd recorder aansluiten op mediabox van upc

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
283
Ik heb sinds gisteren een mediabox van upc, ik heb wel beeld op mijn tv maar krijg geen beeld op mijn dvd recorder.
Ik heb de coax van de muur aangesloten op mijn mediabox, scart van mediabox naar tv, scart van tv naar dvd recorder maar krijg zo geen enkele zender op de dvd recorder.
Ik heb geen hdmi op mijn tv maar wel hdmi out op mijn dvd recorder.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb wel eerst de tv alle zenders laten zoeken en daarna de dvd recorder pas aangesloten.
 
Welke Mediabox heb je van UPC? Scart vanaf de TV naar de recorder is vermoed ik een IN en geen OUT.
 
Via de scart kan je onmogelijk zenders zoeken op je dvdrecorder. Je kan dan slechts de zender opnemen die je realtime aan het bekijken bent mits je deze op de scart uit van je tv hebt aangesloten.
Andere optie, maar minder bevoordelijk voor je digitale signaal is een tsplitter op de coax aansluitng van je mediabox aansluiten en doorlussen op de coax aansluiting van je dvdrecorder.
Dan kan je alle zenders opzoeken die beschikbaar zijn(analoog)
Om zowel de mediabox als de recorder tegelijk aan te kunnen sluiten op je tv zal je tv over een 2e scartaansluiting moeten beschikken.
 
Ik heb de standaard mediabox dus niet de horizon.
Scart tv (ext 2) naar dvd (av 1)
 
Ook de standaard zijn er in verschillende modellen. :) Ik heb die van Cisco van UPC, maar is gelijk een DVR. Ik kan bijvoorbeeld niet meer de coax vanaf de mediabox doorlussen naar een ander apparaat. Zal dan een splitter moeten gebruiken. Zoals Jackall al aangeeft is het dan een analoog signaal. Mijn vorige mediabox van UPC een Philips kon dat wel.

Kun je niet de coax vanaf de mediabox naar je dvd recoorder doen en vanaf daar het signaal naar je TV?
 
je bedoeld coax van de muur naar antenne in van dvd en antenne out van dvd naar mediabox en dan scart mediabox naar de tv?
 
Muur coax > mediabox > dvd recorder > tv.
 
Dat is ook een mogelijkheid, het analoge kanaal van je dvdrecorder zal je dan moeten opzoeken op je tv, dus dan niet via scart.
Ben wel bang dat het digitale signaal naar je mediabox dan zwakker wordt dan via een tsplitter.
Dat zal je dan moeten ondervinden.
Zoals crash bedoeld: Muur coax > mediabox >via splitter naar dvd recorder > tv.
 
Laatst bewerkt:
via splitter naar dvd recorder > tv.
Hangt van het type/model mediabox af. Als deze twee Coax aansluitingen heeft, hoef je geen splitter te gebruiken. Je kan ook de dvd recorder het signaal laten pakken, wat normaal vanaf de mediabox naar de tv gaat, mits de recorde het signaal door kan sturen naar je tv digitaal.
 
Ik heb nu coax muur > dvd, coax dvd > mediabox, scart dvd av1 > mediabox, scart dvd av2 > scart tv ext 1.
Ben alles nu automatisch naar zenders aan het laten zoeken, ik kom zo meteen als ik weet of het werkt terug.
Kan ik op deze manier ook de beter beeld kwaliteit van digitaal tv behouden?
 
Ik krijg nu wel zenders op mijn dvd maar weer in analoge kwaliteit en niet de extra zenders, krijg wel de extra zenders op mijn tv maar kan niet meer met mijn upc afstandsbediening van zender wisselen
 
Klopt, omdat je de recorder nu als "hoofd" hebt aangesloten.
 
Mediabox zal het eerste apparaat moeten zijn vanaf de muur coax.
 
Als ik een splitter bij de coax (muur) plaats en een aansluit op de tv en een op de dvd en weer de scart van de mediabox op de tv aansluit en scart van de tv naar de dvd dan krijg ik weer digitaal beeld op mijn tv maar analoog en minder zenders op mijn dvd, klopt dit?
 
ik bedoel bij mijn vorige reactie een coax aansluiten op de mediabox en een op de dvd
 
Je mediabox verzorgt het digitale signaal, als je de recorder dmv splitter ook direct op de muur coax aansluit, pakt deze enkel analoog signaal.
 
Een nieuwe tv met hdmi of andere aansluitingen kan dat een oplossing geven?

Als ik het goed begrijp kan ik ook nooit 2 tv's op mijn mediabox aansluiten met digitaal beeld en daarbij nog de dvd recorder.
Ik had als optie een andere tv te kopen met moderne aansluitingen en mijn oude tv (welke al 15 jaar oud is) boven te plaatsen.


Modedit: Laatste 2 berichten samengevoegd. Volgende keer de knop aanpassen gebruiken als het een aanvulling betreft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan