dvd recorder herkent schijven niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Ik heb een LG RH266 dvd recorder. (ongeveer 1,5- 2 jaar oud) Sinds ik terug ben van vakantie worden dvd's niet meer herkent. Normaal gesproken kon ik alles erop draaien maar nu niets meer. zelfs geen dvd die ik via de dvd recorder zelf heb aangemaakt.
Ik heb t al schoongemaakt met een speciale reiningings dvd, maar dat helpt niets.
weet iemand wat ik hier aan kan doen.

is dit ook met originele dvd's?

ben je soms overgestapt op snellere dvd's die de dvd speler niet aan kan.
bijv 16x ipv 8x

ik gebruik al 2 jaar dezelfde dvd's

misschien even te aanvulling: het is een dvd met hdd. het is dus mogelijk om films en series die ik van tv opneem, op een dvd kan zetten.
deze dvd's "pakt' ' ie ook niet meer.
Daarnaast worden ook originele dvd's niet meer herkent.
Dus alle dvd's die ik tot 3-4 weken geleden nog normaal kon afspelen worden nu plotseling niet meer herkent

dan lijkt me dat je laser defect is
heb je nog garantie? zo ja ga er mee terug

anders zou je hem open kunnen maken om te kijken of je de laser ziet branden

geen garantie ben ik bang.
Opengemaakt, zie wel laser branden bij inschakelen. Maar knippert alleen even en gaat dan uit. Ik weet niet of dat zo hoort. Er dan namelijk ook geen dvd in het apparaat (anders kan ik lasertje ook niet zien)
Zou het niet iets met de software te maken kunnen hebben.
LG reageert trouwens niet op mail.
Ga morgen proberen te bellen

nog nieuws van LG over je probleem?

zou netjes zijn van LG als ze een schikking treffen, na 1,5 - 2 jaar is het wel snel dat zoiets gebeurt, moeten ze wel een regeling voor treffen denk ik .

gr Hans

Heb net hetzelfde probleem met mijn LG recorder (LG LH-RH9506S). Hij herkend de schijven niet meer. Geen enkele nieuwe DVD meer :(

Hij is nochtans maar net meer dan 2 jaren uit. Onder garantie is hij dus niet meer.

Wat ook heel raar is, is dat wanneer ik 20 keer na elkaar probeer om dezelfe DVD aan te zetten hij in sommige gevallen toch toehapt en de DVD dan zonder probleem kan uitgekeken worden.

Echt iets raars.. Ik ben dus echt benieuwd of iemand van jullie hier een oplossing op kent??

Ik heb ook een LG dvd/hdd recorder en surround combinatie;
Ik heb niet hetzelfde probleem als jij (ik kan dus perfect originele DVDs afspelen) maar bij mij speelt hij niet goed gekopieerde dvd's!
Ik kan bv. een dvd opzetten, en die speelt dan 5 minuten probleemloos. Plots hoor je dan een harde tik in het geluid en dan hoor je keiharde ruis. Het helpt dan niet om je surround stiller te zetten maar je moet hem uit zetten.
Zeer vreemd. Hij doet dit met meerdere merken beschrijfbare DVDs.

Jammer dat ik je niet kan helpen maar misschien kent iemand het probleem dat ik heb?

@GW2: Mocht je daar hulp voor nodig hebben dan gaarne zelf een topic openen.;)
Deze is uit 2009 en dus niet aktueel meer. Tevens hoeft jouw probleem(+evt oplossing) niet gelijk te zijn aan deze.

Deze voorzie ik nu van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan