DVD Recorder inbouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc aangeschaft: De Medion Akoya P7300D van de Aldi.
Nu is er nog een lege plaats aan de voorkant, en in mijn oude computer zit nog een DVD-Brander.

Hoe kan ik deze uit mijn oude computer halen, en inbouwen in mijn nieuwe computer?

Alvast bedankt!:D

Door de schroefjes los te schroeven en de draadjes los te maken van het moederbord misschien?

Ik vermoed dat de brander met een brede platte kabel (IDE) is aangesloten op het moederbord van je oude pc, terwijl in je nieuwe pc zulke kabels niet zichtbaar zijn, daar zie je vermoedelijk veel minder brede kabels (SATA).

Kijk even op het mobo van je nieuwe pc waar je de "stekker" van zo'n IDE kabel moet laten.

Door de schroefjes los te schroeven en de draadjes los te maken van het moederbord misschien?

Ik vermoed dat de brander met een brede platte kabel (IDE) is aangesloten op het moederbord van je oude pc, terwijl in je nieuwe pc zulke kabels niet zichtbaar zijn, daar zie je vermoedelijk veel minder brede kabels (SATA).

Kijk even op het mobo van je nieuwe pc waar je de "stekker" van zo'n IDE kabel moet laten.

Ik weet nu al niet meer waar je het over hebt, mijn vader zegt dat ik het beter niet kan doen omdat ik later misschien een Blu-Ray speler wil hebben.

Wel heel erg bedankt!

Je hebt de Helpmij gevonden en dus kun je ook Googlen.

Type in Google achtereenvolgens:

wat is IDE

wat is SATA

en lees er alles over.

Ik ben het oneens met je vader. Je kan zolang je nog geen blue-ray speler hebt, gerust tijdelijk dat andere apparaat inbouwen. Maaaaaaar, láát het doen als je niet genoeg kennis bezit!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan