Dvd-recorder maakt beeld slechter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne1219

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ik heb recentelijk een dvd-recorder gekocht (Philips HDR3800). Deze werkte goed op mijn oude Techwood tv en als ik de dvd-recorder aan had was het beeld scherper dan als ik deze uit had. Ik heb nog gewoon de kabel, geen hd-tv. De dvd-recorder is aangesloten op de tv via scart-kabel. Nou heb ik ook recentelijk een lcd-tv gekocht (Philips 26 inch 5000 series). Maar als ik nu mijn dvd-recorder aan doe dan word het beeld minder scherp. Er is dan veel meer ruis te zien op het scherm en ook in veel grotere 'vlokken' zeg maar. Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt.:thumb:

scart kabels wel volledig bedraad.
goede coacx voor je signaal?

scart kabels wel volledig bedraad.
goede coacx voor je signaal?

Wat bedoeld u met coacx?
Ik heb deze scartkabel ook gebruikt toen de dvd-recorder aangesloten was op mijn oude tv. Hier werkte die prima op. Ik heb ook al geprobeerd een andere scartkabel aan te sluiten maar dit veranderd niks aan het slechte beeld.

in het tv menu zit bij beeld ergens een beeld verbeteraar : XD zet deze aan/ on

In de dvd zit ook ergens een video afspeel instelling 16:9 enz... pal/secam

druk de scart nog eens goed aan of probeer een andere scart

probeer een originele dvd af te spelen

aangezien je nog garantie hebt zou je de verkoper kunnen vragen...

Het beeldformaat van de DVD (-recorder) en Scart verbinding zijn gemaakt voor een ouderwetse beeldbuis TV. Dat beeld is kleiner dan het scherm van een LCD TV, waardoor het beeld wordt vergroot, en onscherp wordt. In jouw geval kun je de DVD-recorder aansluiten via een HDMI kabel, en kun je het beeld vergroten, (of 'upscalen') om goed op een LCD TV te zien. Ook gewone kabel TV heeft het kleine formaat.

Bedankt voor al uw reacties:thumb:. Ik heb nog geprobeerd een andere scart kabel te gebruiken maar dit hielp ook niet. Ik heb nu een hdmi kabel aangeschaft en nu is het beeld wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan