Dvd-recorder met Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

welsie31

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik wil graag een dvd-recorder kopen met harde schijf. Ik lees vaak in de reviews van dit soort producten dat men niet het ene programma kan kijken en het andere opnemen. Ligt dit aan het product dat ze gebruiken en hoe het de optie om dit wel te kunnen?

Onzin,tegenwoordig kan je gewoon opnemen en kijken naar een ander programma hoor:thumb:

Soms ligt een digitale decoder wel eens in de weg en moet je het met een omweg doen zodat je bijvoorbeeld digitaal kijkt en analoog opneemt. Dat is bij mij althans zo.

Ik wil graag een dvd-recorder kopen met harde schijf. Ik lees vaak in de reviews van dit soort producten dat men niet het ene programma kan kijken en het andere opnemen. Ligt dit aan het product dat ze gebruiken en hoe het de optie om dit wel te kunnen?

Ik heb een philips dvd recorder met harde schijf. Als je iets opneemt op de harde schijf dan kan je geen programma bekijken wat je in het verlede hebt opgenomen op je harde schijf. Je kan wel een dvd bekijken terwijl je iets opneemt dat je op je harde schijf zet.

Onzin,tegenwoordig kan je gewoon opnemen en kijken naar een ander programma hoor:thumb:

Soms ligt een digitale decoder wel eens in de weg en moet je het met een omweg doen zodat je bijvoorbeeld digitaal kijkt en analoog opneemt. Dat is bij mij althans zo.

Hij heeft het toch over een dvd recorder met harde schijf, dus geen digitale ontvanger met apparatuur?
of begrijp ik het niet helemaal:D

Ik zeg alleen dat zo'n decoder wel eens in de weg kan liggen.Zoals bij mij het geval was en niet meer is. Veel mensen hebben zo'n apparaat in huis voor digitale ontvangst en wellicht TS ook...
Zonder zo'n digitale decoder zijn er geen problemen te verwachten en kan TS gewoon TV kijken en een andere zender opnemen!

Ik vermoed dat er wat anders wordt bedoeld dan louter het opnemen van zender A en het kijken op TV naar zender B. Dat kan natuurlijk altijd, je kiest simpelweg voor het TV weergave kanaal (niet AV1, AV2 of 0 als daar de DVD recorder op zit, maar gewoon de TV)

Ik vermoed dat TS bedoelt of 'ie van zender A kan opnemen terwijl hij een reeds opgenomen programma vanaf hdd bekijkt, Als dat de vraag is, heb ook ik idd. wel eens vragen met antwoorden voorbij zien komen dat het bij bepaalde apparaten niet mogelijk is, althans dat meen ik mij te herinneren. (Maar zéker weten doe ik dit niet)

Als ik het verkeerd interpreteer, dan hoor ik het wel................

Laatst bewerkt:
Als dat het inderdaad is dan zat ik mis. Maar bij mij is dat geen probleem.
Ik kan opnemen en ook kijken vanaf de HDD.
Kom je wel in de duurdere klassen uit. Die van mij was uit mijn hoofd iets van 700 euries. Vraag me niet hoe het werkt maar het werkt.

Ik vermoed dat er wat anders wordt bedoeld dan louter het opnemen van zender A en het kijken op TV naar zender B. Dat kan natuurlijk altijd, je kiest simpelweg voor het TV weergave kanaal (niet AV1, AV2 of 0 als daar de DVD recorder op zit)

Ik vermoed dat TS bedoelt of 'ie van zender A kan opnemen terwijl hij een reeds opgenomen programma vanaf hdd bekijkt, Als dat de vraag is, heb ook ik idd. wel eens vragen voorbij zien komen dat het bij bepaalde apparaten niet mogelijk is.

Als ik het verkeerd interpreteer, dan hoor ik het wel................

Volgens mij bedoelde hij dit ook.
Bij mij philips hdd recorder kan het niet. Echter wel opnemen op harde schijf, en dan zelf een dvd bekijken.
Heb verder ook nog nooit gehoord of je kan opnemen op de hdd en tergelijker tijd iets anders op je hdd kan bekijken.
Dus volgens mij kan het niet.
Maar ja, de techniek gaat zo snel dat het nu ondertussen wel mogelijk is.
wie weet.
Moet hij maar eens verder informeren in de winkels

Oeps, raymond was me voor.
Het blijkt dus wel te kunnen

Laatst bewerkt:
Zie het berichtje direct boven dat van jou, het apparaat van Raymond kan dat wél, dus het moet kunnen.

Raymond was me te snel af.
Had mijn berichtje al aangepast:thumb:

ben eens gaan snuffelen op kieskeurig.nl.
Ben op zoek gegaan naar mijn type recorder.
En wat lees ik:

32pf9966bezitter: Ok, stel de dvd is aan het opnemen (via een timer opname!). Ga op je TV naar
het kanaal van de dvdrecorder. Kies op dvdafstandsbediening "TV/DVD" : je ziet
nu het beeld van de timeropname die bezig is. Wanneer je nu op de knop "HDD"
drukt, kun je oude opnames van je harde schijf bekijken (helaas niet de opname
die bezig is). Druk je op de knop "DVD" , dan kun je een dvd kijken.

Het blijkt (in mijn geval dan) wel te kunnen.

Ik heb dus een domme reactie geplaatst.
Sorry hiervoor.

Maar door deze topic ben zelf wel wat wijzer geworden:D
Dit staat namelijk niet duidelijk beschreven in de handleiding

Dank voor de vele reacties binnen zo'n korte tijd. Mijn vraag heb ik ook al beantwoord zien worden. Het ging inderdaad om het kijken naar zender A en gelijktijdig opnemen van zender B. Middels de uitgebreide reactie is duidelijk geworden dat dit in ieder geval mogelijk is. Dank voor de hulp

Dus toch mijn eerste ingeving.
Konden we helaas niet duidelijk op maken uit je vraag maar ben blij dat je geholpen bent.

Succes met je aankoop,

Raymond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan