DVD recorder vervangen:

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxie1988

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Beste mensen,

Weet niet of dit goede sector is om dit bericht in te plaatsen, graag zou ik anders horen waar ik het wel moet plaatsen.

Ik heb op dit moment een dvd-recorder, en digitale televisie via UPC. Ik heb geen opnamefunctie bij UPC erin zitten, maar zou graag TV-programma's willen opnemen.

Ik wil graag geld uitgeven aan een mooie blue-ray/homecinema-set maar tevens ook de dvd-recorder eruit gooien. Is het bijvoorbeeld mogelijk om programma's op te nemen via mijn blue-rayspeler of via een harde schijf?

Welke opties heb ik? Mochten mensen type-nummers of iets dergelijks willen zien dan is dit mogelijk.

Alvast bedankt!

Mvg. Maxxie1988

Hallo,

Allereerst, welkom op Helpmij!
In principe kan je via de Blu-ray speler opnemen, maar niet met elke blue-ray speler.
Sommige spelers ondersteunen dit wel, anderen niet.
Is dus denk ik gewoon een kwestie van kijken bij Mediamarkt of iets dergelijks.
Ik wil ook wel voor je kijken, als je dat wilt. ;-)

@DJJochem : ik denk niet dat Maxxie1988 'zomaar' kan gaan opnemen via een nieuwe door hem aan te schaffen recorder. (Even los van het feit óf de BR speler wel of niet de mogelijkheid tot opnemen heeft). In die zin denk ik dan ook dat je advies niet juist is.

Waar je met digitale TV mee te maken hebt (en daar gaat het in dit geval om) is dat het signaal gecodeerd is en middels smartcard wordt gedecodeerd (al dan niet in een digitale ontvanger dan wel rechtstreeks achter op de TV in een zogenaamde CI+ module).
Dit betekent óók dat je dus niet zomaar een harddiskrecorder of een BR recorder op je TV of homecinemasysteem kunt aansluiten en programma's kunt gaan opnemen. Door de signaalcodering van UPC of Ziggo (of whatever welk kabelbedrijf) kun je geen gecodeerde programma's 'zomaar' opnemen.

Maxxie1988 heeft diverse mogelijkheden om dit op te lossen :
1- een digitale ontvanger bij UPC aanschaffen waarin tevens de opname mogelijkheid is verwerkt,
2- een 'losse' eigen recorder kopen (hdd of BR recorder) en deze gebruiken voor opname, máár, dat gaat alleen werken als de recorder middels een antennesplitter rechtstreeks op de kabel wordt aangesloten en dus rechtstreeks alleen analoge kanalen ontvangt. De televisie ontvangt via de UPC decoder dan wél de digitale kanalen.

M.a.w. een HDD of BR recorder op je homecinemasysteem aansluiten, of van mijn part rechtstreeks op je TV, geeft je GEEN mogelijkheden digitale TV op te nemen, tenzij je voor de recorder een apart gedecodeerd signaal kunt ontvangen.

Optie 1 is verreweg aan te bevelen : UPC heeft een prachtige digitale ontvanger waarmee je dus tegelijkertijd het signaal decodeert én waarmee je programma's kunt opnemen. Het dins is tevens te gebruiken voor interactieve TV.

Er is nog wel een andere (3e) optie : een tweede smartcard en / of een 2e ontvanger waarop de hdd of de BR wordt aangesloten. Daartoe moet je dus een 2e smartcard van je kabelbedrijf hebben. Dán kun je via het 2e kaartje óók digitale signalen ontvangen op je hdd en / of BR recorder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan