DVD repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb twee vakantie-DVD's, die ik wel kan afspelen (geen enkel probleem), maar ik wil een backup maken voor het geval dat. Nu blijken er leesfouten in te zitten, waardoor die backup onmogelijk is. Ik heb het geprobeerd met DVD Decryptor, DVD Xcopy Platinum en ook gewoon met de Verkenner: het lukt niet. Weet iemand hoe ik tóch die kopie kan maken?

Probeer bijv met het programma Isobuster de data terug te halen naar HD en dan opnieuw een DVD maken.

ISo-buster heb ik ook over gelezen, maar die blijft heel lang hangen op een kleine file, dus nog niet eens de VOB-file. DVD Remake ga ik even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Als je het progje niet kan vinden, stuur dan even je mailadres, dan mail ik het naar je. Het is heel klein.

Ik heb een demoversie gevonden, maar vooralsnog blijft het scherm wit en voortgang 0%.

Herstel Wim: inmiddels zit die op 4%. Ik laat 'm maar even met rust.

Laatst bewerkt:
Helaas, helaas, hij blijft op die 4% hangen.

Ik heb hier ook een DVD met leesfouten, en die is onmogelijk te kopieren, of een backup van te maken.

Ik heb alle progjes alk geprobeerd.
Ook al vink je aan dat hij leesfouten over moet slaan.

Mvg Patrick

Heb je al geprobeerd om een backup vanaf de brander te maken.

Geplaatst door humpe
Heb je al geprobeerd om een backup vanaf de brander te maken.

Ik heb alleen maar de mogelijkheid om het vanaf een DVD-lezer/brander te doen.

Smartripper ga ik proberen.

Het is jammer, maar ook Smartripper blijft op de tweede BUP-file hangen.

Herstel: hij gaat tergend langzaam en zal er 11 uur over doen. Maar belangrijker: hij heeft al 53000 "not encrypted" blokjes ontdekt. Wat is daar het gevolg van?

Laatst bewerkt:
Je kan bij smartripper aangeven als je op 'files' klikt welke bestanden die moet rippen. Het belangrijkste zijn dan de film bestanden (die met een tv'tje ervoor) probeer dat eens. Een menu zou je zelf altijd later nog kunnen maken.

'Not encrypted' betekend 'niet gecodeerd (niet beveiligd) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ah, goede tip. En "broken blocks", moet ik daar nog acht op slaan? Of is dat zo klein, dat je het tijdens het afspelen niet eens zou merken?

Broken blocks zijn wel vervelende dingen, als het er niet al teveel achter elkaar zijn, dan is het eindresultaat nog wel bruikbaar, worden het veel blocks achter elkaar ga je dat echt zien in de film.

Smartripper ziet er betrouwbaar uit, maar mijn twee DVD's repareer ik er niet mee. Eén DVD heb ik een aantal keren geprobeerd, maar steeds blijft het programma hangen op 35% en dat nog wel in een VOB-file, die die nou juist niet fout meldde in het begin. Voor de duidelijkheid: ik kan de DVD dus wel gewoon afspelen, dus ik vraag me af of de beschadiging wel zo zwaar is, dat die niet te rippen valt.

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd de DVD gewoon te kopiëren met Nero en eventuele leesfouten te negeren?

Dat ben ik nu toch weer met ISO-buster aan het doen, maar het is een lang proces.

Ik heb het proces nu maar onderbroken, want het gaat zo traag, dat ik de PC nog een week of 3 aan had moeten laten staan (vraag me trouwens af of mijn harddisk het wel zo leuk vond, het lampje heeft 48 uur gebrand). Nero lukt ook niet, dus ik ben aan het einde van mijn mogelijkheden. Of is er wellicht nog een Gouden Tip?

wel, ik kan je niet verzekeren dat het werkt, maar als je dvd's kunt afspelen, dus ik veronderstel ook met windows mediaplayer 9.0 of 10.0, dan kun je deze tog eerst op je hard disk zetten via media player en ze dan naar dvd burnen ook via mediaplayer(weet wel niet zeker of je met mediaplayer ook dvds kunt branden, maar ik veronderstel van wel)dan zou hij in principe tog geen leesfouten mogen hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan