DVD-rewritable niet meer herkend na verwijderen/terugplaatsen HDD/DVD-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluim003

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Hallo,

Een jaar of 4 geleden heb ik een Medion-HDD/DVD-recorder gekocht. Deze heeft vreemde dingen mbt rewritable DVD's. Een gloednieuwe DVD+RW wil wel beschreven worden, maar als de dvd zonder dat er verder iets mee gebeurd is, uit de recorder is geweest en weer terug wordt geplaatst wordt deze niet meer herkend (er komt een schijfsymbool met ? in beeld). Ditzelfde gebeurt ook als de DVD helemaal gewist wordt op de computer (op de hdd/dvd-recorder lukt dit al helemaal niet). Dan nog wil deze daarna niet meer herkend worden.
Het vervelende is dat de recorder ook problemen heeft met andere schijven.
En de laser is ook al middels een cleaningdisk gecleand.
Iemand nog tips?
Het wordt een beetje irritant om continu een RW-schijf er aan te spenderen die ik daarna toch nergens meer voor gebruik.

Alvast bedankt.

mvg, Dick

iets zegt mij dat dat niet ligt aan de dvd's maar goed kan je iets exacter zijn een medion hd dvd recorder zegt namelijk niet alles. type zou erg welkom zijn

Ik ben toch zomaar een beetje bang dat de Medion een beetje aan zijn eind van levensjaren is. Het zelfde probleem had ik met een Medion maar dan binnen de garantie tijd, deze ging terug waar uit bleek dat de laser niet goed op zijn plek zat waardoor hij inderdaad weinig tot geen discs wil lezen.

Schoonmaken heeft geen zin als de laser iets verbogen is.

Grtjs jarno jjw

De Medion is een MD82187 en een jaar of 4 oud. Dus uiteraard buiten de garantie. Had Medion ook al gemaild, maar doordat ie 4 jaar oud is, willen ze alleen maar hebben dat ik ze telefonisch bel op een 0900-nummer. Ja, da's lekker.

Als er inderdaad problemen zijn met de laser is dat niet zo mooi. Net raakte het apparaat overigens helemaal in de stress toen ik hem op timeshift had. Wilde volgens mij ineens de DVD gaan lezen die er nog in zat.

Overigens is het DVD-gedeelte al die jaren maar amper gebruikt. Voor afspelen DVD's gebruiken we toch de standalone speler. En het DVD-gedeelte is alleen gebruikt voor het veilig stellen van video's van de harde schijf naar DVD.

Dan is het wellicht een optie de harde schijf in een externe behuizing te stoppen en de boel naar de PC te kopiëren? Of zal de schijf zich niet laten lezen in een ander apparaat zonder formatteren?
In het uiterste geval dus maar het belangrijke materiaal maar via DVD+RW's die ik dan hier 1malig kan gebruiken maar op de PC nog wel vaker uiteraard en de homevideo's maar niet meer opslaan op de recorder.

Amper gebruikt zegt niets, als hij op is dan is hij op. Ik kan niets anders bedenken. Je kunt het met ander merk dvd proberen maar dat zal waarschijnlijk niets helpen.
Helaas kan ik je hiermee niet verder helpen. Soms doet hardware gewoon niet wat het moet doen. Het blijft maar elektronica.

Grtjs Jarno jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan