Dvd rewriter aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ch0jin

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hoi,

Ik heb gister een DVD rewriter gekocht. Het is er een van het merk ASUS en het model is DRW-1608P3S. Ik heb deze geprobeerd aan te sluiten en dit is naar mijn inzien goed gelukt maar nu kan mijn DVD speler niets meer afspelen en ziet mijn pc hem ook niet als de primary master.

Ik heb hem met een cdrom kabel aan mijn moederbord bevestigd en met een 4 pins kabel aan mijn voeding.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Groeten ch0jin

Als je Speler en writer op dezelde IDE kabel zitten, moet je speler op master staan en je writer op slave.

vanzwam zei:
Als je Speler en writer op dezelde IDE kabel zitten, moet je speler op master staan en je writer op slave.

Bedankt voor de snelle reactie :D .

Moet dit in het bios menu gebeuren? En zo ja hoe?

Nog even wat meer informatie. Ik heb een foto gemaakt die laat zien waar ik wat heb bevestigd (niet letten op de kabel zelf want deze is voor een harddisk:) ).
Hoop dat het helpt.

Bijlagen

• uitleg.JPG
    uitleg.JPG
    77,6 KB · Weergaven: 44
Achteraan je speler en writer ( aan de kant waar je ide kabel komt, zie je jumpers. bij de writer moet deze op slave gezet worden.

Hier staat een handleiding, b.v.

Het is misschien raadzaam om de harde schijf als master aan ide0 te hangen, de lezer als slave erachter, aan de middelste connector, de writer als master aan de ide1, dit alles om het kopieëren te versnellen, dan gaat de data overdracht niet over dezelfde ide controller.

Hoi,
bedankt voor jullie hulp de brander is geinstaleerd en doet het perfect :thumb: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan