dvd-rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo helpers

In deze sectie van helpmij ben ik zowat nieuw, ik zit normaal altijd in de vista sectie :P

Maar goed, mij probleem/vraag is: Hoe kan ik een mini-dvd(dvdtje uit een cam-recorder) rippen zodat ik EN de aspectratio(16:9) behoud EN het originele bestand kan rippen.
Graag zou ik dus 1 bestand uitkomen, liefst zonder teveel kwaliteitsverlies.

Ik moet namelijk een videobestand dat ik zelf gefilmd heb gaan bewerken op school op een macintosh met het programma Final Cut Express.(veel ken ik er niet van)
Zelf had ik gedacht om die dvdtjes mee te nemen naar school en ze dan daar gewoon importeren in Final Cut maar die dvd's zijn zo klein dat ik denk dat macintosch ze niet goed gaat plaatsen of niet zal aanemen omdat ze niet in de lezer passen ofdat ze beschadigd zullen geraken(het is trouwens een geleende camera van men nonkel)

Mijn nonkel zegt dat het wel zou moeten lukken met pinapple studio maar ik heb niet veel zin om zo even dat zwaar programma te gaan downloaden en installeren.

Ik zou dus graag andere tips hebben om mijn dvd te rippen in het 16:9 formaat(het is me dus al gelukt met xilisoft denk ik maar om de een of andere reden was dat dan uitgevoerd in 4:3 ondanks ik het had ingesteld in 16:9)

Alvast bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan