Dvd rom aansluiten op geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

555

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2004
Berichten
11
Eh mensen i heb een geluidskaart gekocht om een 5.1 systeeem op aan te sluiten hier zit een sp/dif aansluiting op voor na de dvd-speler ik heb hier alleen geen kabeltje voor iemand enig idee of dit nodig is om het beste uit mijn systeem te halen. Ik was namelijk naar een pc winkel geweest en die hadden deze kabeltjes niet. Zij zeiden dat als ik windows xp draaide dat dit niet nodig was, omdat deze signalen via het bekende kabeltje wat normaal loopt tussen de dvd speler en de geluidskaart loopt. Weet iemand hoe dit zit ???

M.v.g Bart

eh mensen ik heb nog eens evene geinformeerd en zo'n sp/dif uitgang (waar ik een kabeltje voor nodig heb) schijnt beter geluid op te leveren, ben al bij drie computer zaken geweest maar die kunnen er geen los leveren iemand enig idee, waar ik er een zoek kunnen bestellen via internet of zo????
 
Laatst bewerkt:
sp/dif is een digitale aansluiting dus beter dan anneloog
die kabeltjes kun je bij een electronica zijn kopen :)
 
De discussie of Analoog beter is dan Digitaal gaan ik hier niet aan, dat gaat weer erg lang duren.
Die digitale uitgang kan interessant zijn wanneer je op een digitaal opname apparaat wil gaan opnemen buiten je PC om.
Je kunt er dus bijvoorbeeld een DAT recorder "aanhangen", of een mini-disc, mits die over een digitale ingang beschikken.
 
A.J. zei:
De discussie of Analoog beter is dan Digitaal gaan ik hier niet aan, dat gaat weer erg lang duren.
Die digitale uitgang kan interessant zijn wanneer je op een digitaal opname apparaat wil gaan opnemen buiten je PC om.
Je kunt er dus bijvoorbeeld een DAT recorder "aanhangen", of een mini-disc, mits die over een digitale ingang beschikken.

++++ Je hebt dan ook afspeel apparatuur nodig die het ondersteund
 
555 zei:
Eh mensen i heb een geluidskaart gekocht om een 5.1 systeeem op aan te sluiten hier zit een sp/dif aansluiting op voor na de dvd-speler ik heb hier alleen geen kabeltje voor iemand enig idee of dit nodig is om het beste uit mijn systeem te halen. Ik was namelijk naar een pc winkel geweest en die hadden deze kabeltjes niet. Zij zeiden dat als ik windows xp draaide dat dit niet nodig was, omdat deze signalen via het bekende kabeltje wat normaal loopt tussen de dvd speler en de geluidskaart loopt. Weet iemand hoe dit zit ???

M.v.g Bart

eh mensen ik heb nog eens evene geinformeerd en zo'n sp/dif uitgang (waar ik een kabeltje voor nodig heb) schijnt beter geluid op te leveren, ben al bij drie computer zaken geweest maar die kunnen er geen los leveren iemand enig idee, waar ik er een zoek kunnen bestellen via internet of zo????

1.
Je kan een spdif kabel gebruiken tussen bv je pc en je versterker, als die beschikt over een digitale ingang. De uitgang die standaard bij pc's geleverd wordt is coaxiaal, 75 ohm. Wil je dit dus aansluiten op bv. je versterker dan heb je daar dus ook een coaxiale ingang opnodig. De meeste 5.1 setjes hebben vaak alleen "glas" spdif, bij pc's zit dit alleen op de duurdere sound kaarten.

2.
Je hebt geen kabel meer nodig tussen je dvd speler in je pc. Dat kabeltje "van vroeger" is alleen annaloog stereo geluid, rechtstreeks naar de versterker op een sound kaartje. Bij 5.1 heb je daar dus niets aan. De bit stroom gaat gewoon via de pci-bus.

3.
Kijk eerst dus goed naar wat je hebt, coaxiaal of glasvezel en of je een ingang hebt op je versterker in dezelfde soort. De kabeltjes hebben ze hier in Den Helder bij de "Handyman"
Misschien heb je die ook bij je in de buurt?

Als dit meer vragen oproept dan beantwoord, gewon reageren:D :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan