DVD Rom brandt geen films meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerie47

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Ik heb als dvd-rom: Atapi BD E DH12E3SH.
Nu heb ik al een paar keer geprobeerd met verschillende schijfjes dvd's te maken maar dat lukt niet.
Ik heb het al met verschillende programma's geprobeerd. Muziek gaat wel maar film niet.
Hij geeft aan dat ik dus DVD+ RW moet gebruiken maar dat werkt ook niet.
Nu zocht ik dit probleem op via het internet en las ergens dat deze pc (Acer G3120) geen Blu Ray zou ondersteunen.
Maar ik heb de pc laten scannen met een driver en hij geeft wel degelijk aan dat het een Blu Ray brander is.
Het BD logo staat er trouwens ook op.
Maar een Blu Ray disc (gekocht uiteraard) herkent de speler niet. Ik heb de pc wel laten updaten naar windows 8 al een tijd geleden.
Kan dat de oorzaak zijn?
Ik kan nergens drivers vinden voor de speler, ook niet bij Acer zelf. Dus ik hoop dat iemand mij kan zeggen wat ik nog zou kunnen doen.
Heb nog niet eerder films gebrand dus weet niet of het probleem er al was toen er nog windows 7 op stond.

Probeer eerst eens een lensreiniger.....als dat niet helpt,kan je proberen een firmware upgrade te vinden.

Afgaande van deze informatie heb je een bd/dvd brander combo.
Je kan hiermee wel dvd's en cd's branden maar géén blue ray, blue ray kan je hiermee wel afspelen.
Een driver zou je normaliter niet nodig hebben aangezien die door windows wordt geinstalleerd.
Waarschijnlijk verwar je je met een brandprogramma en de drivers.

Ik heb eigenlijk 2 problemen met de brander.
De eerste is dat hij dus geen blu ray schijfjes herkent. Ik kan dus geen blu ray´s afspelen.
Maar komt dat door de upgrade naar windows 8 misschien?
Fijn dat ik nu wel weet dat ik geen blu ray´s kan branden omdat het een combo is.
Het tweede probleem is dat ik dus een normale DVD RW schijfje ook niet kan branden.
Het lijkt alsof hij er wel mee bezig is maar als het proces klaar is dan speelt hij niets af, niet op de pc en niet op de blu ray speler aan de tv.
Op het schijfje dat gebrand is zie ik wel een rondje op het brandoppervlak. Heel vreemd.
Vandaar dat ik dus dacht dat er misschien iets moet worden ge-update ofzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Al geprobeerd met een lensreiniger?
Mogelijk heb jij een lens power calibrating error door een vuiltje.....
Mijn LG schreef nog cd's maar geen dvd's meer,effe proper gemaakt en werkt weer naar behoren...

Nee, nog niet geprobeerd.
Ik heb de speler/brander eigenlijk nog niet echt gebruikt. Kan dat nu al vuil zijn?
Ben niet echt technisch dus durf dat zelf ook niet te doen. Dan zou ik er mee naar een pc winkel moeten denk ik.

Kan altijd....er zijn speciale schijfjes voor,kosten een 8 €,hoef je niet naar een shop..

Ik heb het net inderdaad even opgezocht en er zijn inderdaad schijfjes voor.
Had er nog nooit van gehoord trouwens.
Maar nu weet ik niet of zo'n schijfje door mijn pc gepakt wordt want ik lees hier en daar dat het op 64 bits systemen niet gepakt wordt.
Kan het uiteraard wel proberen.

@gerie47,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je direct reageert op iemand kun je hiervoor de knop "reageer op vraag" of "snel reageren" gebruiken. Je krijgt anders een lang topic met veel dezelfde tekst erin.

Oh sorry, ik wist dat niet.
In ieder geval bedankt want nu weet ik hoe ik kan reageren zonder steeds tekst aan te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan