DVD-rom Drive leest niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenvH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn DVD-rom Drive. De DVD-rom Drive is gewoon zichtbaar in "Deze Computer" maar als ik een CD of DVD in de driver plaats gebeurt er niks. Ongeacht of de Drive leeg is of dat er een CD/DVD in zit of dat hij open staat, ik kan em altijd openen en krijg dan een lege map te zien.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals het deleten van de upper en lower files in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} (zoals op verschillende forums wordt aangegeven). Ik heb een registryKey scan gedaan. Maar hiermee werd het probleem niet verholpen.

Ik ontdekte het probleem na het installeren van het programma "Daemon Tools". Maar op de site van "Daemon Tools" zeggen ze dat het niet aan hun programma ligt, maar aan programma's zoals Easy CD Creator (Dat ik bij mijn weten nog nooit heb gebruikt).

Als iemand een oplossing heeft zou ik het graag lezen :).

bvd Ruben

Hallo Ruben,

Helaas kan ik je probleem niet oplossen maar ik kan je wel meedelen dat ik met exact hetzelfde probleem zit. Ook ik kan geen enkele DVD, CD meer lezen. De drives zijn inderdaad wel zichtbaar maar inhoud van DVD of CD niet.
Ik heb een aantal weken geleden ook "Daemon Tools" geinstalleerd maar heb daar nu echt spijt van tenzij er iemand is die ons kan helpen. Ik heb overigens ook geen Easy CD Creator.

groet, Emiel

Die sticky topic is best handig voor mensen met het desbetreffende probleem. Maar het probleem van mij (en Emiel) is anders en ik had bovendien de oplossing zoals in dat topic aangegeven is al geprobeerd voordat ik deze vraag heb gesteld. En ik krijg ook geen foutbericht en apperaatbeheer geeft aan dat de Drive goed werkt.

Iemand die met een oplossing kan komen die wel werkt? Ik wacht geduldig ;)

Hallo,

Ik heb inmiddels het hele weekend getracht probleem op te lossen maar kom er nog niet echt uit. Heb de drives beide uit mijn pc gehaald (DVD rom drive + DVD RW drive) en af en toe pakt met name de RW drive alleen data CD's. Af en toe dus niet constant.
Game CD's e.d. kunnen nog steeds niet gelezen worden :evil:
Ik baal er inmiddels stevig van maar heeft nou niemand een oplossing?!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan