dvd-rom en dvd rw niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransois

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
op mijn p.c. zijn al jaren genoemde spelers geinstalleerd.( resp. ma shi ta sr-8584a en nec nd--4550a)
sinds een deskundige (?) een ander probleem heeft verholpen, krijg ik de meldingen dat de spelers zijn gevonden en de mededeling dat de software geinstalleerd moet worden. De assistent van windows kan niets vinden, dus ik ook niet
De spelers werken wel maar soms mankeert er iets aan bij het spelen of branden of downloaden.
Wat is hier aan te doen? Wie helpt me aan een download-site?

Deze melding komt wanneer een apparaat nieuw aangesloten is. De geinstalleerde drivers zijn dus door uw hulp weggehaald zonder zich daarom te bekommeren. Dat is niet erg omdat veel drives worden herkend door XP of Vista. De drivers moet u zelf aanwijzen nadat Windows heeft gevraagd of die de drivers automatisch moet installeren. U antwoord "nee ik wijs ze zelf aan in een lijst. Dan bladert u naar de map waar ze staan. U wilt weten waar de drivers te downloaden zijn. De NEC lijkt alleen firmware te hebben. Dit blijft in de drive zelf en kan hooguit nog niet goed genoeg zijn of verouderen. U kunt zoeken naar nieuwe versies als u zoekt naar de huidige bij driveinfo. De drive werkt met wat Nero Burning Rom te bieden heeft maar als je LabelFlash wilt gebruiken dan moet je Nero 6.6.13.b installeren. Dat moet je net treffen. Ma Shi Ta, als dat een gewone cdrom speler is dan kunt u een standaard driver proberen. Ik heb hierover niets kunnen vinden. Mogelijk staat er een fcc. id: nummer op de drive dat ons naar de fabrikant verwijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan