DVD-Rom en DVD-Writer lezen DVD's en CD's niet meer automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

antoni

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2005
Hallo iedereen,

Van de een op de andere dag lezen mijn DVD-Roms niet meer automatisch DVD's en CD's af. Waar hij voorheen gewoonweg de film of de cd begon af te spelen, opent hij nu (dat dan wel weer automatisch) een vensters waarin hetzij de Video/audio-TS bestanden getoond worden, dan wel de nummers op de CD (cda-extensie).

Afspelen lukt dan sowieso niet. Geen idee wat er aan de hand is. :confused:

Overigens wanneer ik 'deze computer' aanklik, laat hij mij ook ineens 3 Cd-rom spelers zien, ipv de aanwezige 2 DVD-rom spelers.

Wie kan mij van advies dienen? Graag niet te moeilijk want ik ben maar een leek; iets met de BIOS oid heb ik geen kaas van gegeten

groetjes en bedankt alvast,

Laatst bewerkt:
Ga via het configuratiescherm naar apparaatbeheer en klik rechts op de CD speler. Kies voor "Installatie ongedaan maken" en bevestig. Doe dat ook voor de andere 2 en start daarna de computer opnieuw op.

Hee Pasja,
Helaas werkte dit niet; bij een van de stations staat nu een vraagteken. Maar ik zag dat het waarschijnlijk met de Windows licencies te maken heeft.
Ik moet denk ik Service pack 2 en 3 installeren, maar dat laat ik wel doen...
Bedankt

Als je SP1 en 2 nog niet hebt geïnstalleerd, dan zou ik dat idd. eerst maar eens doen. Dat vraagteken kan m.i. ook door een virtuele recorder (Daemon of Alcohol op je computer geïnstalleerd?)

hoi pasja,
ik heb wel pack1 erop zitten, maar de updates gaven daarna zoveel problemen dat ik daar mee gestopt ben. Maar ja, nu MOET ik wel.
Overigens gebruik ik idd Deamon om met een tekenprogramma te werken.

groetjes

Dan is dat vraagteken de virtuele speler die Deamon had geïnstalleerd. Ik denk dat je die even opnieuw moet doen (Daemon software)

wordt vervolgd...

Hallo ieders,
Mijn pc moet helemaal opnieuw geinstalleerd worden; het hele probleem heeft te maken met de licenties die door Microsoft worden verzorgd en waardoor de boel niet werkt zoals het moet werken....
Ik laat dat bijwerken door iemand en post de details later hierover....
groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan