DVD Rom speelt niet alle DVD films

• Onderwerp starter Onderwerp starter alane
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

alane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2005
Ik heb een vreemd probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb een Pentium 3 hier (net gekocht) - AMD Athlon 1000 Mhz, 20 Gb, 256 MB, 64 MB videokaart - maar van de 10 DVD films (origineel) die ik geprobeerd heb, spelen alleen drie. Power DVD 5 is al geïnstalleerd. De andere films worden niet eens geregistreerd in Windows Verkenner. Je ziet ze niet in de DVD station (in mijn geval E: - de PC heeft twee partities C en D). Wel speelt hij probleemloos alle CD Roms. Deze films worden wel meteen herkent in mijn andere PCs en ze zijn hier in Nederland gekocht dus het ligt niet aan de films. Als je een DVD probeert te gebruiken in de Pentium 3 zoals de Britannica Encyclopedia, zie je dit ook niet in Verkenner.

De DVD Rom is geen bepaalde merk - er staat in Apparaatbeheer IDE DVD-Rom 16x, Stuurprogramma 1-7-2001. Ik zou nieuwe drivers zoeken op Internet als dit een gewone merk was maar - IDE? In Everest staat dat de fabrikant Afree is maar dat helpt niet echt. Ik heb hem al in Apparaatbeheer gedeïnstalleerd en opnieuw opgestart maar dat maakt geen verschil.

Waarom speelt hij sommige films wel maar de meeste niet? Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt,
Alan

Komt misschien raar over ,maar is welgemeend.
Haal die Afree er uit en zet er een nieuwe in,Firmware daarvan zal weinig effect hebben,en de speler is van 2001.
DVD speler is niet meer zo duur,en voorkomt een hoop ergenis.

BANDIT123 zei:
Komt misschien raar over ,maar is welgemeend.
Haal die Afree er uit en zet er een nieuwe in,Firmware daarvan zal weinig effect hebben,en de speler is van 2001.
DVD speler is niet meer zo duur,en voorkomt een hoop ergenis.

Bedankt Bandit123. Ja inderdaad, ik heb gezien op Internet dat andere mensen een vergelijkbare probleem hadden met Afree en een DVD Rom - zonder oplossing - maar ik geef het niet zo snel op. Ik ging verder terug in de Forum berichten totdat ik deze suggestie vond - verwijder Power DVD en installeer hem opnieuw. Dat heb ik gedaan en vreemd genoeg was dat voldoende. Ik kan nu bijna alle films afspelen - nou 8 van de 10 in ieder geval - nog steeds niet de Harry Potter films van mijn dochter, terwijl deze wel spelen in een andere PC. Geen idee waarom maar ik stop nu met zoeken.

Ik hoop dat dit misschien ook iemand anders zal helpen en ik zal deze vraag markeren als opgelost.

Gelukkig Nieuw Jaar,
Alan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan