dvd-rom speler/brander inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
ik wil graag op m'n nieuwe qmotion (voordeel pc twv. E 850,-) een tweede dvd-rom speler/brander inbouwen van een oude cybermaxx pc (de bovenste van de cybermaxx)
alleen hoe moet dit? aansluiten en klaar is kees of moet je ook drivers instaleren of nog iets anders doen?
op de driver-cd van cybermaxx/medion staan geen drivers voor een dvd-rom speler
is het inbouwen van een dvd-rom speler moeilijk en vormt het risico's voor je pc.
ik heb nog nooit wat ingebouwt in een pc en weet op dat gebeid dan ook niks eigenlijk. en kun je alle spelers inbouwen of alleen bepaalde modellen? (is het universeel zeg maar)

Het enige waar je op moet letten is dat je de jumper voor de master/slave selectie goed zet op die drive die je gaat monteren... Als deze als tweede drive aan dezelfde IDE kabel komt [die brede platte grijze kabel] zal hij waarschijnlijk op "slave" moeten staan....
Naast de brede kabel zit een klein stekkergat dat er zo uit ziet [:::] en daar zit een jumper in..... die moet je verzetten.... de meest rechtse positie is master, de middelste slave, de linkse CS [Cable Select] ........
De driver wordt [meestal] automatisch geinstalleerd zodra Windows de drive "ziet".......

-

welke moet je nu kiezen dan master,slave of cable select?
en als de driver nu niet word geinstalleerd?
ik heb overigens geen idee van welk merk die dvd-rom speler is.

Laatst bewerkt:
Merk is niet belangrijk....

1 drive moet op master staan,
1 drive moet op slave staan

Dus afhankelijk van de positie van de jumper op de drive die er al in zit moet je de andere drive instellen.........

Die driver kun je overal vinden.... voor het [redelijk onwaarschijnlijke] geval dat Windows 'm niet ziet [Google met "driver burner"]

-

in verband met garantie problemen laat ik hem toch inbouwen door een computerzaak
maar nog wel heel erg bedankt voor de hulp een eventuele reactie kun je nog aan me mailen dan kan dit forum topic nu dicht

Hallo, toch bedankt. ik wilde bij mijn opa ook een dvd brander inbouwen!

Thanks!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan