Dvd-rom - Toepassing is niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

Als ik op mijn dvd-rom schijf in deze computer klik, krijg ik de melding:

Code:
F:\

Toepassing is niet gevonden.
Ook als er geen cd/dvd in de drive zit geeft hij dit aan. Bij het rechtsklikken op het pictogram staat "Programma installeren of uitvoeren" bovenaan en vetgedrukt, of er nou een cd/dvd in zit of niet. Eerst dacht ik dat het misschien aan de dvd-rom zelf lag, dus heb ik de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar met virtuele schijven (Via Deamon-tools) doet hij precies hetzelfde. Als ik rechtsklik - openen doe, opent hij de map wel gewoon en kan ik er gewoon mee werken.

Nu zou ik dat ook wel kunnen accepteren, maar wanneer ik een programma wil installeren dat meerdere cd's nodig heeft, sluit de setup af na het vragen naar de 2e cd. Nu weet ik eerlijk gezegd niet zeker of deze twee dingen met elkaar te maken hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
 
Ik heb hetzelfde probleem op een Acer Aspire 7520G met Windows Vista. Drivers verwijderen en opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Dezelfde up-to-date drivers worden gewoon weer door Windows geplaatst en ik kan vervolgens geen DVD op CD openen door dubbelklikken. Alleen rechtermuisknop en dan op verkennen klikken werkt bijvoorbeeld. In het rechtermuisknop menu staat bovenaan ook programma installeren. Dit zou denk ik verwijderd/vervangen moeten worden. Echter heet het aanpassen van de voorkeuren voor openen niet geholpen. http://support.microsoft.com/fixit ook geprobeerd, maar hielp niet..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan