DVD-Rom weg :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
IK heb zojuist een BTC DVD-brander geplaatst.
Dat heb ik op de volgende manier gedaan:

Heb mijn cd brander er uit gehaald, en die stekkertjes op dezelfde plaats weer in de nieuwe DVD-brander gedrukt.

Start PC zonder problemen op, alleen vind hij nu mijn DVD-rom niet....terwijl die er al in zat.
Als ik naar "deze computer" ga, geeft ie nog maar 1 Rom aan....rechter muis knop "cd uitwerpen" opent hij beide lades.

Of is het misschien mogelijk om zowel een DVD Brander als een CD brander te plaatsen?
Heb nu wellis waar 2 dvd-roms maar dan zou ik 2 branders hebben.

Wie kan mij van dit probleem af helpen???

Laatst bewerkt:
Hoi,

Jumper goed gezet op achterkant?
Ziet hij hem wel in de bios?

Modag

t lijkt erop dat je dvd-speler aan je andere cd-rom speler zit gekoppeld, probeer even de draadjes om te draaien, en / of andere kabeltjes als je die nog over hebt bij je voeding

Jumper????? was dat?

Hij loopt met die brede dunne kabel idd via de DVD-rom ja, maar dat liep de cd brander ook, dus....

In de Bios vind ie alleen de DVD brander

Hoi,

Op de cd-rom speler moet de jumper op slave staan en op de brander op master op de etiketten van de apparaten staat hoe de jumpers zitten moeten.

Modag

Hoi,

Ps zijn kleine stekkertjes die over twee pinnenetjes passen.

Modag

ik heb ontdekt wat slave en master zijn achter op de roms......maar nu is het probleem...heb wel een stekker met 4 pennetjes...die op "RGGL" past

Heb geen 2 pennige contra stekkertjes :S

Laatst bewerkt:
PROBLEEM OPGELOST!!

Het is geen stekkertje (met snoertje/kabeltje) wat je op master/slave moet zetten...zijn gewoon soort afdek dopjes :D

haha

PC herkend nu beide schijven.

Bedankt voor jullie hulp, tips en handige site :-)

Ik zet status op opgelost.

Thanx iedereen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan