DVD-rom wordt niet herkend door Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Hoi

Ik heb een probleem dat op mijn laptop (ASUS) dat de DVD-combodrive (cdspeler+brander) niet door Windows 2000 Professional wordt herkend. De type is: Thosiba SD-R6012. En gaf het ook aan dat componenten van de stuurprogramma niet volledig is geladen. Ik heb ook al in BIOS gekeken, gaf het ook aan dat bij DVD-speler ok is. Natuurlijk was ik van alles gaan proberen met firmwareupdates van Thosiba, een nieuwe drivers, maar het liep nogmaals niet uit tot een bevredigende resultaat. En ja, op mijn laptop is eerder met Windows XP Professional (illegaal) uitgerust, en werkte toen echt perfect. Daarna heb ik een paar maanden terug toch legale Windows 2000 op gezet. En nu is hij aangesloten op draadloos netwerk bij mij thuis om lekker te internetten. Ik vermoed toch dat er confilicten zijn met bepaalde drivers van ASUS W-LANsoftware en misschien ook van DVD-rom stuurprogramma. Iemand (een professionele systeembeheerder) heeft toen firewall programma (Zone Alarm) meteen verwijderd, zodat netwerk veel door dit programma heeft geblokkeerd. En ook heeft hij spywareprogramma verwijderd (Microsoft Anti-spyware).

Weet je misschien een raad mee of heb je tips voor om dit samen met mij digitaal kunnen oplossen? Of heb je eerder zoiets meegemaakt, dan kan ik jouw hulp goed gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan