dvd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan vos

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2001
Berichten
128
sind ik een dvd-schrijver heb ingebouwd en geinstaleert heb ik 1 keer een dvd kunnen schrijven via mijn e:schijf (de dvd-rom) naar de schrijver (de F)dus 1:1
sinds die tijd herkent mijn dvd-rom(de e:) geen schijven meer .Ook geen audio of de windowsMe schijf ziet deze niet . heb alles al los gehad en weer aangesloten maar help niet .als er een dvd in zit en ik start ; mijncomputer; dan gaat de schijf wel draaien maar er komt niets .heb ik iets fout gedaan .wie o wie weet raad.
 
1 remedie hiertegen.
deinstaleren in de hardwarlijst.
Pc uitzetten, dvdrom loskoppelen.
pc opstarten zonder dvdrom
Uitzetten, alles weer aansluiten.
Hierdoor wordt de dvdrom weer door het bios herkent en zal windows de drivers opnieuw installeren. probleem opgelost.
de oorzaak moet je zoeken in het type media van de dvdschijf.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met bepaalde type media's van arita.
suc6
 
Ik heb nu bijvoorbeeld mijn windows cd, en die stop ik dan in mijn dvd-speler (die dus niets vind) en hij reageert dus ook nu niet...
Nu stop ik diezelfde cd in mijn nieuwe dvd-brander, en die vind hem wel meteen...

Nou heb ik verder nog geprobeert om rechtermuisknop op de e: (die niet werkt dus) in deze computer te doen, en dan "schijf uitwerpen"dat doet hij wel!

De computer vind dus toch wel de speler, maar de speler leest de cd niet, of hij geeft het niet door aan de pc...


Nou heb ik ook nog geprobeert om rechtermuisknop te doen op Deze Computer, en dan bij apparaatbeheer het dvd-rom station te verwijderen, dat doet hij, en hij staat dan ook niet in de lijst. Dan start ik opnieuw op, en ik verwacht dat hij gaat zeggen dat hij nieuwe hardware heeft gevonden... echter dat doet hij niet.

Ik ga naar deze computer, en daar staat gewoon de e..
En bij rechtermuisknop op deze computer staat ook gewoon weer het station aangegeven, met dat hij correct werkt....

Ik probeer dus weer de cd, (en andere cd's) maar hij leest nog steeds niets.... :confused:

HELP!
 
dvd

heb ook de dvd-rom geprobeert in een andere computer en dan werkt dezewel goed
 
Hang die nu maar eens terug in de probleem pc.
wedden dat ie het dan weer doet!!!!!
De fout zit toch in die verkeerde type media dvdschijfjes.
 
dvd rom

als ik het zelfde schijfje erin doe ziet deze hem de enekeer wel en de andere keer niet .heb ondekt dat schrijver en dvd-rom niet samen werken .als dvd rom alleen is aangesloten werkt deze perfect.sluit ik de schrijver aan dan vindt mijn dvdrom niets meer.hoe kan dit.:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan