Dvd+rw bewerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

regra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Ik heb van onze vakantie dvd filmpjes gemaakt met een sony handycam (8mm dvd+rw),deze heb ik vervolgens op mijn laptop gezet en nu wil ik ze gaan bewerken zodat ik een mooie film kan maken.
Het probleem is dat ik niet weet hoe verder te gaan, ik kan geen stukjes verplaatsen o.i.d., en ben dus eigenlijk op zoek naar software die dit voor mij vergemakkelijkt (dus ook voor een computerleek zoals mij begrijpelijk maakt).
Wie o wie kan mij tips hierover geven?

Pinnacle studio 10 is een fraai programma om dat soort werk te doen... Het is niet echt helemaal supergebruiksvriendelijk [d.w.z. dat je het bij eerste keer opstarten niet zonder enig leeswerk redt...] maar ook niet waanzinnig ingewikkeld... het kan wel erg veel: beeldmontage, de ene video in de andere laten overvloeien, meerdere geluidsstromen, hoofdstukken maken, menu's, etc......
Alternatief is DVDLab pro, kan zeer veel.... maar daar moet je wel enige jaren "rocket-science" voor hebben gestudeerd..... Verdere alternatieven: PowerProducer Pro [stuk beperkter als Pinnacle, verder wel redelijk gebruiksvriendelijk..... en als je de filmpjes alleen maar op maat wilt knippen en vervolgens aan elkaar plakken, kan dat ook met Nero Vision...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan