dvd-rw herkent schijf niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik heb een vreemd probleem. Als ik nieuwe -rw schijfjes brand is er niets aan de hand, als ik ze daarna weer wil wissen (of formatteren) herkent ie de schijfjes opeens niet meer (voer een lege of herschrijbare schijf in!). Brand met (de Aldi) Pioneer dvd-rw 105 en gebruik Nero en Alcohol. Heb al 5 verschillende merken geprobeerd maar het probleem blijft. Wat is er aan te doen?

Zoiets heb ik eerst ook gehad maar na een update van de Firm ware van de dvd brander was het bij mij verholpen!

Ja, nieuwe drivers zijn nit te vinden voor dit type, heb ook al gezocht maar nop. Zal dat wel de oorzaak zijn dan, heeft het wel normaal gedaan.

Heb de nieuwste drivers maar probleem blijft. Een dvd-r vind het station prima, een gebruikte dvd-rw niet. De eerste keer dat ik een dvd-rw gebruik brand ie wel, na wissen met Nero niet meer. Windows meld dat de schijf niet goed is geformatteerd en dat dit opnieuw moet gebeuren. Vind ik prima maar dat kan niet omdat Nero (en Alcohol) de schijf niet eens herkend. Is er een andere manier om de dvd-rw te laten herkennen en dan goed te formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan