DVD-RW ND1300 A van NEC doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Mijn NEC DVD_RW ND 1300A doet het niet meer.
Wanneer ik in de betreffende brander een leeg schijfje plaats geeft hij aan dat ik er een leeg schijfje in moet plaatsen.
In het venster "Deze computer" klik ik op DVD_RW station -> klik met rechter muisknop -> klik op laden, dan gaat de slede van de DVDRW open, klik opniieuw op laden en... de klep gaat weer dicht.

Ben vervolgens naar [apparaatbeheer] gegaan en er staat geen geel vlakje met uitroepteken bij het betreffende apparaat.
Wederom een aantal lege cd's in de brander geplaats en telkens krijg ik de mededeling dat ik een lege cd in de slede moet plaatsen.

Ben vervolgens naar de site van NEC gegaan om de driver voor DVD-RW ND 1300A te downloaden. Heb de betreffend driver wel gevonden maar kan deze driver n i e t downloaden. Waarom weet ik niet.
1- Wat zou er eventueel met de brander aan de hand zijn?
2- Hoe kan ik nu toch aan de betreffende driver komen.
Alvast bedankt,
Eflux

Deze brander is al behoorlijk op leeftijd.
Daardoor kan het zijn dat de nieuwe schijven niet herkend worden(mediacode)
of dat de brander echt aan het opraken is.
Wat je kan proberen is de firmware op eigen risico te updaten.
De updates van Herrie zijn hier voor de meest uitgebreide.
dit is de laatste final release: http://herrie.rpc1.org/downloads/1x00/1300A/NEC1300-10CFinaltest.RAR

Deze brander is al behoorlijk op leeftijd.
Daardoor kan het zijn dat de nieuwe schijven niet herkend worden(mediacode)
of dat de brander echt aan het opraken is.
Wat je kan proberen is de firmware op eigen risico te updaten.
De updates van Herrie zijn hier voor de meest uitgebreide.
dit is de laatste final release: http://herrie.rpc1.org/downloads/1x00/1300A/NEC1300-10CFinaltest.RAR

Bedankt voor snelle reactie.
Deze relaese heb ik nu op mijn compter als rar bestand in een mapje staan. Hoe moet ik nu verder :o :o :o
Als ik op het bestand klik krijg ik een venster die aangeeft dat het bestand op internet gezocht kan worden of ik moet aamgeven hoe het bestand zelf moet zoeken.
Ik heb aangeklikt dat het bestand op internet gezocht kan worden maar vervolgens krijg ik de mededeling dat er niets te vinden is. Wat nu :o

Je hebt kennelijk WinRAR niet geïnstalleerd?
www.winrar.nl

Pak het archief uit in een map, verder zal jackall je vast kunnen helpen.

Sorry klein foutje in de link.
Dit is de goede: http://herrie.rpc1.org/downloads/n108v2.rar

uitpakken met winrar op bv je bureablad.

Schakel alle overige programma's uit, ook zoveel mogelijk ook die op de achtergrond meedraaien zoals anti virus.
Start het tooltje op, die checked of je de juiste hardware hebt en kies dan voor de bijgeleverde bin bestand.
en wacht geduldig af. Als de update succesvol is gaat het laatje open en weer dicht.
Start de pc opnieuw op. windows zal dan nieuwe hardware detecteren en instaleren.
Je brander is weer klaar voor gebruik met de nieuwe firmware.

Ik zeg wel, dit is altijd op eigen risico!!!!!!!!

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan