DVD/rw/r in mijn acer notebook 1360

Status
Niet open voor verdere reacties.

corredoes

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Geachte lezer(es) kan mij adviseren.

HARDWARE OF SOFTWARE PROBLEEM ?
mediaplayer 11 in notebook 1.5 jaar oud acer aspire

Probleem : Herkent geen enkele audio en data cd.
Leest wel philips dvd + rw met een tv opname gebrand met een philips recorder maar zonder geluid helaas
. Orginele dvd van verwarmingsketel zelfs met geluid.
Voor het overige is bijna telkens onderstaande
Melding na bep.tijd zoeken van de leeskop -->Geen schijf in station.
lege DVD +RW herkent ook niet.
2 merken gebruikt cd-r Lege nieuwe Philips cdrw herkent ook niet.

Geen enkele Cd word herkend dus. cd -rw ook niet
Wie kan mij adviseren om het geluid aktiveren bij beelden in WM player. Codecs lees ik wel her en der dat het probleem zal zijn .

mvgr Corredoes

Als ik het zo lees, heeft het verdacht veel van een defect station.

Welkom op Helpmij, overigens. :)

Laatst bewerkt:
DVD station lezen van cd-r herkenning

Als ik het zo lees, heeft het verdacht veel van een defect station.

Welkom op Helpmij, overigens. :)
Hallo, bedankt voor een snelle responce :D Frisian
Dus het is mogelijk dat wel dvd kan lezen en geen cdr toch het station defekt kan zijn.
Mijn inziens ging ik er vanuit -- Lezen kan het apparaat dus zal het toch ergens hopelijk ee softwarematig probleem zijn.

Het gaat om een dvd-r/rw station neem ik aan?
Meestal als deze dit soort kuren begint te vertonen, duidt dat vaak op een defect.
Probleem : Herkent geen enkele audio en data cd.
Melding na bep.tijd zoeken van de leeskop -->Geen schijf in station.
Met zekerheid is dat natuurlijk niet te zeggen.

Geachte Frisian

Notebook al proberen te demonteren voorzichtig maar valt niet mee zonder iets defekt te maken zodat weer snel schroefjes gemonteerd heb.

Dit type Dvd RW is niet zo eenvoudig te wisselen lijkt mij. Geen klik systeen helaas voor even uit te sluiten wat het exacte probleem is.
Maar dat het geluid met de tv opnamens via dvd niet kan horen heeft daar hoogstwaarschijnlijk niks mee te maken lijkt mij. Codecs ? Orginele dvd verwarming geeft wel normaal geluid. Heb ook opname van mijn camera afgespeeld maar ook zonder geluid.

Heb ook reiniger cd getest maar die gaat helaas ook niet draaien.
groet Cor:confused:

De vervanging van het station zal problematisch worden ben ik bang, in ieder geval kostbaar.
Wat je nog kunt proberen is een codec pack installeren, maar vraag mij af of dit zal helpen, het station herkend immers ook geen normale cd's meer.

Wat voor video afspeel programma gebruik je? PowerDVD? Installeer deze eens opnieuw?

Codecpack.

probleem nog niet opgelost cdr leest niet maar dvd wel

Geachte lezers :rolleyes:

Mijn probleem is nog niet opgelost maar heb nu een externe dvd station besteld en daar ga ik testen meedoen of dat dan wel werkt. Dan weet ik zeker dat de software goed is .

Reparatie bij Acer word vermoedelijk voor mij te duur vandaar dat deze oplosssing ga testen.
Met vriendelijke groet
Corredoes::thumb:

Hallo Corredoes

Het vervangen van het internet optic station is helemaal niet zo heel veel werk.
Met een uurtje rustig klooien is het gefixt.
Eventueel als je wilt kan ik hier wel een how to over maken.
Een externe brander kan een optie zijn, maar deze zijn duurder dan een interne.
Er zijn namelijk website's die je deze al kunnen leveren vanaf 51 eurie.

Maar goed ik ben dus ook in het bezit van een acer aspire 1360 en heb ook een probleem met mijn cdrom.
Bij mij is het probleem dat mijn cdrom speler helemaal niet meer door de laptop wordt gezien en het opstarten daardoor monsterlijk traag is.
De leeftijd van mijn laptop is net iets meer dan een jaar dus ook geen garantie.
Nu heb ik mijn interne cdrom speler vervangen voor een nieuwe, en je raad het al het probleem is niet verholpen.

Heeft iemand misschien nog een idee?

In iedergeval ga ik een aangetekende brief zenden naar acer waarin ik mijn beklag ga doen.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar mensen met een acer aspire (serie maakt me niet veel uit) die een soort gelijk probleem hebben.
Ik wil Acer namelijk aansprakelijk gaan stellen en een melding maken bij de consumentenbond.
Nu heb ik dus eigenlijk zo veel mogelijk meldingen nodig ( die te bewijzen vallen )

Maar ik ben eigenlijk benieuwd of iemand een oplossing weet voor mijn probleem.

http://nuclearworldwarsite.com/beginning.html

Hallo blupblup

Mijn probleem van het dvd station is niet verholpen. Heb nu een externe gekocht via internet en daar kan ik mij wel mee redden. Het is wel zooitje op tafel met al de kabels.
Het was dus toch beter geweest al ik een nieuwe interne ingebouwd zou hebben als ik dat nu van jouw lees.
Maar wat betreft een dvd station niet kan vinden is normaal toch bijna altijd een driver probleem van de betreffende dvd station. Veel verstand heb ik er ook niet van helaas.
Hopelijk heb er iets aan. Groetjes Corredoes.

Helaas is dit geen driver probleem :(
Het probleem begint al in de bios :(

Als je wilt kan ik je uitleggen doormiddel van plaatjes hoe je je interne cdrom speler moet vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan