DVD-RW schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

wittetijger

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Als ik een dvd-rw wil wissen dan zegt mijn pc dat het geen rw schijf is.
Een cd-rw is prima weer te wissen, maar een dvd-rw lukt niet.:mad:

DVD-rw

Ja zeker is het een DVD-rw, want dat staat er op, maarja de data er af halen doet tie dus niet.

op elke dvd staat dvd-rw daarom de vraag van pasja.

Dvd-rw

Volgens mij wel, want ik kan toch ook data en film op een dvd zetten.

Waarschijnlijk op een DVD_R (+ of -), dat is wat anders dan een DVD_RW (+ of -) schijfje. Wat is het type/model brander wat je hebt?

Volgens mij wel, want ik kan toch ook data en film op een dvd zetten.

Prima, maar dát had je nog niet geschreven............
Je zou namelijk niet de eerste zijn geweest die erachter komt dat zijn "apparaat" geen DVD's kan branden, terwijl hij daar wel vanuit ging.

Heb je naast Windows mogelijk ook Roxxio of Nero op je systeem staan? Probeer dan eens de schijf met één van die twee progjes te wissen. Wat Windows betreft loop ook ik wel eens tegen vreemde en onbegrijpelijke met branden en lezen te maken hebben gebeurtenissen aan, terwijl ik met Nero nooit gezeur heb.

Laatst bewerkt:
Als jij wil wissen met nero , moet jij wel in nero aangeven dat er een dvd gewist moet worden en niet een cd .
Dat is selecteerbaar .

Dvd-rw

Als ik opdracht geef ERASE DVD zegt hij vrolijk; deze schijf is niet herschrijfbaar en kan dus niet worden gewist.

In Nero ?

Menubalk tab "Recorder" en dan "Herschrijfbare schijf wissen" ?

[edit] voordat we 3 schermen met mogelijke oplosingen verder zijn, heb je al een ander schijfje geprobeerd? Soms is zo'n schijfje gaar en dan kun je proberen te wissen wat je wil, dat lukt dan never. [end edit]

Laatst bewerkt:
en bij mij staan er op elke dvd RW op maar die zijn niet herschrijfbaar.
dan staat het voluit geschreven op de dvd.

Heb je de dvd los gekocht of op een spindel ??

Oh, ja, nu snap ik je opmerking. Idd. dat staat zo'n beetje op elke DVD (Read en Write) en da's idd. héél wat anders dan een HERschrijfbare Read en Writeable. Scherp hoor!

[edit] óf net zo "dom" als mijn eerste reactie in dit topic [end edit]

Laatst bewerkt:
Dvd-rw

O.K. als er dan dvd-rw op staat en het blijkt geen herschrijfbare dvd te zijn.
Waar moet ik dan op letten als ik een herschrijfbare dvd wil hebben???

Dan staat er niet in een klein vierkantje RW, maar wat nadrukkelijker / groter DVD+RW of DVD-RW.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan