DVD 's spelen niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

doubleyou

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo P PC die weigert DVD's af te spelen. Ik dacht eerst dat het aan het Media Center lag dus heb ik het via Realplayer geprobeerd. Lukt ook niet., net zo min als Win DVD of Media Player.

Meteen na het opstarten verschijnt de mededeling : Er is een fout in (wmplayer/WinDVD etc) opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.

Ik kan nergens achterhalen welke fout er is opgetreden. Het maakt ook niet uit welke van de 2 DVD stations ik gebruik. Beide doen het niet!

Mijn gewone DVD speler heeft het begeven en mijn werlklaptop heeft de irritante gewoonte om na 15 minuten automatisch op screensaver over te stappen! Ik kan deze instelling niet aanpassen. Het irritante is dat de ondertiteling verdwijnt als je meteen de screensaver buiten werking zet. Elk kwartier moet je dus opnieuw de instellingen van de ondertitels aanpassen en de film opstarten en zoeken naar waar je gebleven bent. Dat is dus ook niks!

toch jammer, heb net een lading DVD's gekocht en kan ze dus niet bekijken. Wie weet wat er met mijn PC aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen?

Ook al een andere dvd speler in die pc gebouwd? En speelt hij nog wel cd's af? Ik heb ook gehad dat hij geen dvd meer afspeelde en kwam er achter dat hij gewoon zwaar verouderd was. En dat waarschijnlijk de laser op was. Met deze nieuwe doet hij het weer PERFECT. Kun je niet even van de buren of kennisen 1 lenen kijken of die het wel doet. Dat weet je zeker als hij het nog niet doet dat het een software probleempje is.

Ik zal eerst kijken of het geen software probleem is. Kijk ook even in DirectX bij uitvoeren of daar geen fouten aan geeft.

Speelt hij wel data-dvd af? Dus dat je gewoon wel data van de dvd af kan halen? Zo ja, dan hoef je niet de dvd te testen met een andere dvd speler. Maar ik vermoed het probleem van wat ik net bescheef.

Met vriendelijke groet,

helpdeskje:thumb:

de oplossing is heel simpel uninstal via software het playerprogje en herinstalleer de software na de pd opnieuw te hebben gestart;););)

CD's gaan prima dus is de laser in orde.

Hoe uninstall en reinstall ik de software van het programma van de player?

je gaat naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Software

daar zie je alle geinstalleerde softwarepaketten

suc6;););)

Tsja....echt veel verder kom ik daar helaas niet mee :rolleyes:. Hoe weet ik dan wat de software van de DVD player is?

daar staat de player die je nu gebruikt als het goed is bij, windvd of powerdvd, die moet je verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw installeren

suc6;););)

het probleem doet zich voor bij alle players: real player, windows media player, win dvd en media center. Dan is er toch iets anders mis?

Nou, je zegt dat je WinDVD hebt geinstalleerd. Voor zover ik weet levert die niet de codec mee die DVD nodig heeft om af te spelen. Ik raad je aan op PowerDVD te "kopen" (lol) want die levert de codec wel mee.

WinDVD zit standaard op de PC geinstaleerd.

Heb MediaPlayer opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet. Zal de PC dus weg moeten brengen!

Laatst bewerkt:
onder DEZE link kan je vlc player downen, is free/share ware, en op die manier kan je du uitsluiten of het hardware of een software probleem is

suc6 ;););)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan