DVD schrijf/lees problemen met ASUS DRW-2014L1T

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duffy047

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe PC samengesteld met een Asus DRW-2014L1T DVD-RW. Ik heb al enkele keren een DVD geschreven, maar dezelfde problemen blijven terugkomen:

Wanneer ik een DVD-R zonder de optie "finalize" wil schrijven dan is het hele proces klaar na 5-6 minuten. Als ik dan de DVD-R wil lezen wordt deze niet herkend, ook al is de DVD effectief beschreven.

Met de optie "finalize" aan duurt het schrijven 5-6 minuten, maar het sluiten van de sessie duurt 20-25 minuten. Dus, het hele proces duurt bijna een half uur. Nadien kan de DVD-R echter wél gelezen worden.

Gisteren hebben een kennis en ik mijn drive getest op zijn computer. Het schrijven mét optie "finalize" gebeurde voor zowel een DVD-R als een DVD+R binnen de 10 minuten. Beide DVD's worden goed gelezen. Eenmaal terug thuis test ik ze: de DVD+R is 'blanco' terwijl de DVD-R herkend wordt.

Zelf vermoed ik dat verouderde drivers van Microsoft Windows XP Profession SP2 een rol spelen. De versie van de drivers is 5.1.2535.0 van 1/07/2001. De drivers die de kennis van me heeft dateren van 2006, omdat zijn besturingssysteem MS Windows Vista Premium is.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? En indien het aan de drivers ligt, waar ik deze zou kunnen vinden? De firmware van Asus werkt alvast niet omdat ik de melding "No matched devices!" krijg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan