dvd schrijver en dvd lezer gaan niet samen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Hoi,

had al een dvd lezer in mijn pc, deze werkt goed, nu wil ik dvd schrijver van nec erin steken maar bij het opstarten zijn alle 2 de dvdroms weg...

hoe ik alles heb aangesloten:

dvd lezer stak er al in, dvd schrijver -> IDE kabel waar ook lezer aan vastzit (2de kop gaat naar nieuwe schrijver + voedingkabel)

wat doe ik verkeerd?
als ik opstart zegt hij plaats boot cd or press key, als ik key press komt zelfde boodschap opnieuw...

iemand raad???

ok jefke hier, zit op pc van vriend.
heb dus niet gelet op de jumperinstellingen, de lezer moet dus op master en de writer (die ik erbij steek) moet dan op slave?

Geplaatst door sjim
ok jefke hier, zit op pc van vriend.
heb dus niet gelet op de jumperinstellingen, de lezer moet dus op master en de writer (die ik erbij steek) moet dan op slave?

Dat zou normaal geen probleem mogen geven. Gezien ze op dezelfde kabel aangesloten zijn moet er 1 op master en de andere op slave. Kijk dan wel in de bios of ze herkend zijn. Maar dat zal wel.

Zet je brander zo goed als altijd op master!

Geplaatst door wvdwe
Zet je brander zo goed als altijd op master!

Nu ja, de ene persoon gaat doen zoals u zegt, de andere gaat het dan weer anderom doen. Ik zelf heb de lezer op master en de brander op slave. Dat is kwestie van opvatting. Aan de werking zal dit niets doen.

ok het is opgelost, heb gewoon jumper van reader op slave gezet.

bedankt, dankzij jullie kan ik verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan