dvd shrink

Status
Niet open voor verdere reacties.

styntje

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
wanneer ik een dvd9 ( rond de 7gig) ga schrinken zodat ik hem vervolgens kan branden op een dvd van 4,7 gig, kun je dit heel handig doen met het programma dvd shrink.
dit zullen veel mensen met mij eens zijn.
je kunt audio kanalen verwijderen enzovoorts,

nou vraag ik mij af of dit programma wel goed is voor de eisen die ik heb namelijk:

ik wil het menu behouden, ned/eng sub/audio kanalen behouden en de film zelf met een zoo hoogmogelijke qualiteit.

ik wil dus geen extra's of andere onzin.

nou kan je met dvd schrink kiezen voor ful disc copy, behoud alles en je kunt wel audio kanalen selecteren/deselecteren.
en met reautor zou je dan helemaal zelf kunnen instellen wat je wil.

nou zecht hij bij reauot dat hij het menu zowiezo weggooit! dit wil ik niet

waatmee kan ik wel menu houden en een zohoog mogelijke qualiteit behouden voor de hoofdfilm.

p.s, bijna alle programma's schrinken een film naar 4,4 gig maar een dvd heefd tog 4,7 gig.
moet je dan gewoon zelf, custom op 4,7 zeteen of is dat dan tegroot?

stijn

Zet de compressie maar hoger en je behoudt alles, alleen.. de kwaliteit vermindert (zoals je zelf al terecht opmerkt)

? dat is niet mijn vraag, ik wil aleen de hoofdfilm in max qualitijd en het menu behouden
:confused:

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou ook niet weten wat je wil.
je zeg al zelf dat je het menu engels geluid en zo wil houden.
dan hou het al snel op.
koop en dual layer dvd dan ben je ok klaar minst de brander het ondersteunt

Die standaard waarde van 4,4 is normaal en oke en wat je andere vragen betreft:
je kan met een Fiat Panda op het circuit van Zandvoort niet van een Ferrari winnen, m.a.w. jouw wensen m.b.t. het behoud van bijna alles sporen niet met de compressie (en de daaruit voortvloeiende kwailiteit) die jij voorstaat.
Tel daarbij op dat DVD makers "intelligent" bezig zijn. Zij zorgen er meestal voor dat de hoofdfilm ook (fors) groter is dan op een enkele DVD R past.

Samengevat : koop een Ferrari (dubbel layer) als je snel wil rijden.

als je een dubbel layer koopt is dat dan die aan bijde kante beschreven word? hoe werktdit, moet je dan halverwegen in het brandproces omdraaien?
wat kosten die dingen?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Nee hoor, een gewone DVD brander.
Standaard kunnen de meeste dit al. Welk type brander heb je?
Omdraaien hoeft niet (!)
Het DVD'tje wordt als een gewone DVD gebrand door een double layer brander, daar merk jij niets van. Alleen de hoge capactieit DVD's zijn redelijk prijzig.

ja dat is niets voor mij, met dvd schrink kan ik de film op 100% behouden maar dan heb ik geen menu :( is er niet een manier dat ik dit tog kan maken?

je kunt bij reaurot met dvd schrink niet het menu er in slepen, dan zecht hij dat hij het als filmpje zal afspelen en dat de knoppen het niet doen.

zoheel moeilijk kan het tog niet zijn, ik wil precies het zelfde als met een ful disc copie alleen wil ik geen extra's, dit scheelt een gig ( ook als je het schuifje helemaal naar links doet bij de extras zodat hij het dit kleiner maakt( slechtere qualiteit) neemt het nog teveel ruimte in.

ik wil dus ful disc maar de extra's deleten

dit scheelt een gig
Een DVD van 7 Gb, waar je 1 Gb vanaf haalt: je wilt dus 6 Gb branden op een 4,7 Gb schijfje? Met behoud van 100% kwaliteit?
Als jij een compressiemethode ontwikkelt die dat kan, dan wordt je rijk! :thumb:

Een DVD van 7 Gb, waar je 1 Gb vanaf haalt: je wilt dus 6 Gb branden op een 4,7 Gb schijfje? Met behoud van 100% kwaliteit?
Als jij een compressiemethode ontwikkelt die dat kan, dan wordt je rijk! :thumb:

gozer, de extra's zijn 1,5 gig, en dan nog en de audio kanalen in fr, spa, 500 mb. en dan heb je nog nooit vertoonde beelden enz. het kan wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan