DVD speelt alleen CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastertaga

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2015
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn DVD-speler. Hij speelt enkel CD's af en blijft bij DVD's proberen te lezen maar lukt niet.

Volgende heb ik al gedaan:
- drivers/firmware update van DVD
- oudere DVD in PC gezet, zelfde probleem!
- andere Sata-poort aangesloten (Sata1 naar Sata2)
- windows Fixit voor CD/DVD-speler (alles goed behalve 'verkeerd of geen medium in DVD speler')

merk en type spelers die je gebruikt hebt?
Als het een standaard probleem is vermoed ik dat het niet een dvdspeler betreft maar een cd speler.

Nee, beide zijn zeker DVD, een Samsung sh-s223b en de ander een Plextor PX-708a

Dat is dus het vreemde, beide DVD-spelers zelfde probleem.. waardoor ik bijna vermoed dat het iets van een bug in Windows is ofzo.

Gaat het om echte DVD-Films of software op een DVD schijfje? Vanaf Windows 8 worden DVD-Films niet meer ondersteund door de Windows Media Player. Gebruik daarvoor dan bijvoorbeeld de VLC Media Player:
https://www.videolan.org/vlc/

Het gaat om software, bijv. zowel bootdisk Windows 7 als een game worden niet herkend. Software-CD en muziek-CD worden wel gewoon herkend.

Wat is de leeftijd van de speler?

Oudere spelers repareer ik wel eens door een gekleurd micro schroefje, vrijwel altijd bij het lens gedeelte, ietsje hoger te zetten. Die schroefjes zijn echt heel klein. Meer stroom voor het lampje en klaar, alles wordt weer herkend. Problemen zijn; werkt bij elk model anders en er zijn meerdere afstelschroefjes naast elkaar, altijd moeilijk toegankelijk, soms moet je zelf een kleine schroevendraaier fabriceren, de kans om het in plaats van beter juist erger te maken, garantieverlies (consumentenrecht zegt dat een apparaat een bepaald aantal jaren moet kunnen meegaan, of je kan de winkelier er op aanspreken en een evenredige vergoeding verlangen).

Twee spelers met dit zelfde probleem is inderdaad wel raar.

Alfred 2 de Plextor is al een heel oud beestje. Maar de Samsung is denk ik 5jr oud.

Ongelofelijk. Beide DVD-spelers waren kapot en speelden alleen nog maar CD af.

Tegen beter weten in toch nog een 3e gekocht. En nu is het probleem opgelost! What are the odds....

Dat is helemaal top. Graag de status van je vraag op opgelost zetten svp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan