dvd speelt te langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitaartje

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
Sinds kort heb ik een nieuwe pc. (Titanium 8008 aldi maart 2003)
De DVD speler speelt te langzaam af, dat wil zeggen het geluid wordt een toon (toonsoort) lager afgespeeld. Het beeld lijkt oké. Eerst dacht ik dat het een softwareprobleem was,op de pc stond power dvd préinstalled. Maar nu heb ik windvd geinstalleerd en het probleem is niet verholpen. Mijn oude pc doet het met windvd prima. Als iemand praat dan is de stem lager op mijn nieuwe pc dan op mijn oude dit is geen gehoor. Muziek klinkt een toonstoort lager. Weet iemand heo dit kan en hoe dit op te lossen is? alvast thanx

Zou een probleem met je DMA kunnen zijn als al je 4 IDE kanalen in gebruik zouden zijn.

Je hebt er niets kwa hardware aan veranderd begrijp ik?
Meld het iig even bij de support, misschien is het probleem inmiddels al bekend en kunnen zij je verder helpen.
www.gsc.be
NL 0900 5433832
B 09 / 2104023

dvdprobleem

Bedankt voor de tip, ik heb het probleem gelijk gemeld op het forum op de site. (nog geen reactie) Hoewel ik de pc al een maandje heb heb ik nu pas de tijd om hem te testen Wist niet van het bestaan van de site af maar zo te lezen zal ik er nog regelmatig op te vinden zijn. Wat bedoel je precies met een DMA probleem? ik heb het zo uit de doos neergezet en geen veranderingen aangebracht.

Kijk eens naar de instellingen van de audio.

Als het beeld niet haperd is de dma meestal goed.

PowerDvD is het beste progje wat er is , volgens mij moet je eerder gaan zoeken naar de audio instelling van je geluids kaart of je boxen.

Maar wat hebben de boxen te maken met de afspeelsnelheid, het probleem gaat immers niet over de toonklanken maar de toonhoogte. Bijvoorbeeld de toonsoort van een muziekstuk op dvd is de toonsoort A terwijl bij mij de toonsoort E klingt (lager dus) Ik zal nog eens precies kijken naar de geluidskaart of daar iets over snelheden staat. Het beeld hapert niet dus dat lijkt me dan oké.

Die aldi pc heeft deze een 5.1 kaart , mogenlijk moet je hem daarop zetten of op 2 kanalen stereo.

Gewoon alles eens uitproberen, als je een 5.1 uitgang aanstuurt en vervolgens beluisterd via 2 kanalen , wordt het geluid waarschijnlijk doffer dus lager kwa toonsoort.

Je kan het eerst ff bij PowerDvD bij de configuratie kijken

Klik op de audio tab : Hier heb je de keuze 2 speakers > use spdif > 4 speakers.
Kijk ook hier bij de Advanced instellingen.

En het kan wel degenlijk aan de boxen letten , als deze de juiste weerstand niet hebben , maar in jou geval waarschijnlijk niet als deze bij het systeem zaten.

Succes ; speedtouch

Het probleem is opgelost, Bij XP configuratiebeheer en dan geluidenbeheer, eigenschappen. Daar stond de toonaard op - 4. Deze moet op nul staan. Alles weer ok.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan