DVD spel installeren zonder DVD-rom speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikcl

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Gisteren vroeg een kennis of ik even wilde helpen een spel voor zijn zoon te installeren op de pc van zijn zoon. Het wilde blijkbaar niet lukken.
De schijf werd inderdaad niet herkend op de pc van de zoon. Op de (bedrijfs)pc in het bureau werd de schijf wel herkend maar daar mocht niks op geinstalleerd worden. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het geen CD-schijfje maar een DVD-schijfje was en dat de zoon geen DVD rom speler had. Een groot probleem dus.
Kan dit game dan nog op een andere manier geinstalleerd worden en indien ja, hoe dan wel?
De pc van de zoon hangt los van de pc van de vader en deze mag er niet aan gekoppeld worden gezien die laatste in een bedrijfsnetwerk hangt. Het enige wat we ter beschikking hebben is een externe hard disk.

Heb je niet ergens een usb harde schijf? anders kan je daar het spel opzetten en deze op de andere pc waar het spel op moet komen gebruiken.

Trustno1 zei:
Heb je niet ergens een usb harde schijf? anders kan je daar het spel opzetten en deze op de andere pc waar het spel op moet komen gebruiken.

Dacht ik ook al aan omdat hij wel een externe HD heeft maar dan moet het spel via een andere PC (die van zijn vader) geinstalleerd worden. Maar zullen dan niet alle nodige en geinstalleerde registry bestanden op de verkeerde pc staan? (Degene waar de installatie gebeurt is en niet op degene waar het gespeeld zal worden)

Koop er een, of in dit geval, laat er een kopen, vanaf zo'n 20 euro zijn ze er al.

Je moet dan wel de originele dvdrom gebruiken om die op de externe hd te zetten anders mist hij inderdaad alle nodige dll en registry verwijzingen. Maar inderdaad voor 20 euries heb je al een dvdrom en voor iets meer zelfs al een dvd brander. Zou ik niet zo moeilijk voor gaan doen.

En als je dat echt wel wil doen:
Op de PC van de vader Alcohol 120% of Nero zetten.
Image maken van de DVD, die op de externe harddisk zetten.
Externe Harddisk hang je aan de PC van de zoon.
Daemon Tools downloaden en installeren op PC van zoon.
Image van de externe Harddisk naar de interne harddisk van de zoon kopieëren en dan mounten in Daeom Tools.
Vandaar kan je de game installeren, en eventueel een NO-CD patch opzoeken als dat nodig mocht zijn.

doe de externe schijf op de pc met dvd drive
kopieer de dvd op de externe schijf
doe de externe schijf op die anderen computter en voer de setup uit:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan